آفتاب

رئیس جمهور /8/: موافق سرک کشیدن به زندگی خصوصی افراد نیستم

رئیس جمهور /8/: موافق سرک کشیدن به زندگی خصوصی افراد نیستم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه گفت‌وگوی زنده تلوزیونی با مردم با بیان این‌که گام دوم هدفمندی یارانه ها گام بلندی نبود گفت: این گام به دلیل شرایط اقتصادی کشور گامی بلندی نبو؛ چرا که ما به دنبال این بودیم که این اقدام تاثیری بر تورم نداشته باشد و ما مشاهده می کنیم که هم زمان با فاز دوم هدفمندی یارانه ها تورم نیز کاهش یافت.

روحانی خاطر نشان کرد :‌در جریان فاز دوم هدفمندی یارانه در ابتدا کسری که دولت در پرداخت یارانه ها با آن مواجه شد جبران شد و در گام بعدی نیز بنا براین بود که دولت گام هایی در حوزه سلامت و امنیت غذایی بردارد.

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر این‌که دولت یازدهم توانسته است همه وعده هایی که در بخش سلامت در دوران انتخابات به مردم داده است را عملی کند گفت: من به مردم وعده داده بودم که همه آنها تحت پوشش بیمه ای قرار بگیرند و ما امسال مشاهده می کنیم که شش میلیون و دویست هزار نفر تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته اند.

وی با اشاره به تلاش های دولت در بخش امنیت غذایی گفت: در بخش امنیت غذایی برای اقشار بسیار آسیب پذیر جامعه اقداماتی را آغاز کردیم و پرداخت یارانه کالایی را در دستور کار خود قرار دادیم.امسال یک نوبت از این یارانه ها پرداخت شده است و بار دوم نیز هفته آینده پرداخت خواهد شد و تا پایان سال نیز چهار نوبت این یارانه ها پرداخت می‌شود .

روحانی با تاکید بر این‌که در بخش سلامت گام های بسیار مهمی برداشته شده است گفت: امسال مبلغ 480 میلیارد تومان به عنوان یارانه به بخش سلامت تخصیص داده شده است که آثار آن را امروز در بیمارستان های دولتی مشاهده می کنیم ما امروز شاهدیم که مقدار پرداختی مردم در بیمارستان های دولتی 10% و در روستاها و شهرهای 20 هزار نفر نیز کمتر از 5 درصد است.

روحانی اضافه کرد: داروهای درمانی نیز اغلب تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و تقریبا طی یک سال گذشته گران نشده اند و داروهای خارجی و تجهیزات پزشکی نیز نسبت به سال گذشته با کاهش قیمت مواجه بوده است و ما نیز امیدواریم که شاهد کاهش بیشتر باشیم.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه بااشاره به فاز دوم طرح سلامت خاطر نشان کرد : دولت در ادامه طرح سلامت دو برنامه دیگر در دستور کار خود قرار داده است. یکی خدمات پزشکی و بهداشتی به حاشیه نشین ها است و دیگری بخش بهداشت است .

روحانی با بیان این‌که بالای نه میلیون نفر حاشیه نشین در کشور حضور دارند گفت: دولت به دنبال تحت پوشش قرار دادن این افراد است.

وی با اشاره به برنامه دولت در بخش بهداشت تصریح کرد: امیدوارم که بتوانیم در بخش سلامت گام به گام جلو برویم و به نقطه مطلوب برسیم.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد : در ملاقات‌های اخیری که طی سفرخود به نیویورک داشته ام چند نفر از مقامات کشورهای مختلف به من تبریک گفتند و اظهار کردند که اقدام بزرگ و عظیمی دولت ایران در بخش سلامت انجام داده است و باور کردنی نبوده است که دولت ایران در شرایط تحریم و با مشکلات موجود در زمینه سلامت گامی بردارد که بسیاری از کشورهای بزرگ و صنعتی نتوانسته اند موفق باشند.

روحانی با بیان اینکه در فاز دوم هدفمندی یارانه ها ما کمک به تولید را نیز در دستورکار خود قرار داده ایم گفت:‌5 هزار و 700 میلیارد تومان از یارانه ها به بخش تولید کمک می کنیم که درشش ماه نخست امسال 50 درصد این مبلغ پرداخت شده است.

روحانی خاطر نشان کرد :‌در زمینه بودجه نیز حرکت بسیار خوبی آغاز کرده ایم و امسال در بودجه عمرانی در شش ماه نخست بودجه استانی به صورت صد در صد هم تخصیص یافته است و هم پرداخت شده است و در کل بودجه عمرانی کشور نسبت به سال گذشته 3/3برابر خواهد بود و دربودجه استانی نیز دولت 5/ 12 برابر پارسال بودجه پرداخت می‌کند.

رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که دولت چه اقداماتی برای جلوگیری دریافت یارانه توسط کسانی که مستحق نیستند انجام داده است گفت: ما در این باره بسیار فکر کرده ایم و در جلسات مختلف با صاحب نظران بحث کرده ایم و برای ما روشن است که عده ای از مردم که یارانه دریافت می‌کنند به این مبلغ نیاز ندارند و می‌شود طبق قانون این یارانه را حذف کرد ولی یک اشکال دیگری وجود دارد وآن این است که عده ای هستند به یارانه نیاز ندارند و شناسایی آنها سخت است. به طور مثال اگر قرار باشد صد نفر یارانه نگیرند ما می توانیم 50 نفر را شناسایی کنیم و 50 نفر دیگر که ممکن است وضعیت شان از 50 نفر نخست بهتر باشد، را نتوانیم شناسایی کنیم. چون نمی توانیم این تعداد را شناسایی کنیم ممکن است این تردید و این نگرانی به وجود بیاید که چرا فردی که وضعیت اش از دیگری بهتر است در حال دریافت یارانه است.

روحانی اضافه کرد: برای شناسایی همه افراد نیازمند یک راه وجود داشت که من با آن تا کنون موافقت نکردم و آن نیز سرک کشیدن به زندگی خصوصی و اموال مردم است. اقدامی که ضرر آن بیشتر از منفعت آن است .

ادامه دارد

کد N539419

وبگردی