آفتاب

رییس جمهور /6/:کشور در کلیت از رکود خارج شده است

رییس جمهور /6/:کشور در کلیت از رکود خارج شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایرام (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه گفت‌وگوی زنده تلوزیونی خود با بیان این‌که در زمینه نفت و گاز توانسته‌ایم حرکت خوبی داشته باشیم گفت: بخش نفت نخستین بخشی بود که از رکود خارج شد. در زمینه گاز امسال تا کنون 45 میلیون متر مکعب گاز در روز اضافه شده است و تا پایان امسال نیز هدفگذاریمان بر این است 140 میلیون مترمکعب گاز به تولید ملی اضافه شود که این تحولی بزرگ خواهد بود.

روحانی با بیان این‌که مقدار مصرف نفت گاز و نفت کوره در نیروگاه های ما کاهش یافته است، تصریح کرد: به خاطر این‌که ما می توانیم گاز بیشتری به این نیروگاه بدهیم مقدار مصرف نفت و گاز از سوی مراکز تنزل یافته است و ما امیدواریم که در سال آینده به زمانی برسیم همه نیروگاه های ما بتوانند از گاز استفاده کنند؛ چرا که ما بر این موضوع واقف هستیم که موضوع محیط زیست بسیار مهم است.

وی با تاکید بر این‌که دولت در بخش های دیگر نیز گام های بسیار مهم برداشته است به معضل آب کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین راه حل های حل معضل آب در کشور آبیاری مدرن در بخش کشاورزی و خارج شدن این اقدام از حالت سنتی خود است. در طول دهه گذشته و دولت های گذشته برای این کار مجموعه زمین های کشاورزی که به آبیاری مدرن تجهیز شده است یک میلیون و 330 هزار هکتار بوده است اما در دولت یازدهم برنامه ریزی ما برای سال 93 ،‌284 هزار هکتار زمین قرار است تحت طرح آبیاری مدرن قرار بگیرد که این موضوع نیز هم محصولات کشاورزی را افزایش می‌دهد و هم مصرف آب را کاهش می‌دهد.

روحانی با بیان این‌که دولت در بحث محیط زیست نیز گام‌های بسیار مهمی برداشته است گفت: امروز در شهرهای بزرگ بنزین و گازوئیل نسبت به یک سال گذشته تغییر کرده است و آلودگی هوا نیز کاهش یافته است.

وی با تاکید بر این‌که آلودگی محیط زیست تنها به مسئله بنزین و گازوئیل مربوط نمی شود، به اقدامات دولت در سایر بخش ها اشاره کرد و گفت: دولت توانسته است در زمینه ریل گام های بسیار مهمی بردارد و به زودی ما مشاهده خواهیم کرد که خط ریلی ما به ترکمنستان وقزاقستان وصل می‌شود و طرح هایی نظیر دو خطه کردن و برقی کردن ریل های کشور در دستور کار دولت قرار گرفته است.

رئیس جمهور کشورمان با بیان این‌که کشور در کلیت از رکود خارج شده است تصریح کرد:‌در همه بخش ها حرکت ما به سمت جلو است، گرچه ممکن است بخش هایی وجود داشته باشد که در آنها رکود هنوز وجود داشته باشد، اما خوشبختانه و با اطمینان به ملت می گویم که کشور از رکود خارج شده است و به سمت رونق اقتصادی در حال حرکت هستیم. و در این راستا نیز همانطور که همه مردم ما همواره در صحنه بودند و دولت را یاری کردند باید از این پس نیز دولت را همراهی و یاری کنند تا بتوانیم مراحل بعدی را طی کنیم.

ادامه دارد...

کد N539413

وبگردی