آفتاب

رئیس جمهور /5/:هدف نهایی ما تک رقمی شدن تورم است

رئیس جمهور /5/:هدف نهایی ما تک رقمی شدن تورم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه گفت‌وگوی زنده تلوزیونی با مردم با بیان این‌که در زمینه تورم هدف نهایی ما تک رقمی شدن تورم است، گفت: احتمالا در سال سوم یعنی سال 95 ما دنبال هدف تک رقمی کردن تورم هستیم و در پایان 94 نیز به دنبال رشد بالای 6 % هستیم و برنامه ریزیمان بر این مبنا است. امیدواریم که همه برنامه های ما توام با توفیق باشد.

وی با تاکید بر این‌که آمار و ارقام اعلامی از سوی دولت درست است، تصریح کرد:‌دولت به مردم وعده داده است که هر چه واقعیت است به مردم بگوید؛ ممکن است ما گاهی اشتباه بکنیم و در این زمان نیز حتما به مردم خواهیم گفت که اشتباه کرده‌ایم و از مردم به صراحت عذر خواهی می‌کنیم و به این عذر خواهی خود نیز افتخار می‌کنیم؛ چرا که مردم صاحب این مملکت هستند و همه مسئولان افتخارشان این است که خدمت گذار مردم باشند و ما هم افتخارداریم که بتوانیم به خدمت خود ادامه دهیم و رضایت مردم را نیز جلب کنیم.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد انتقادات وارده به لایحه خروج از رکود دولت اظهار کرد: ما برای خروج از رکود بسته ای آماده کردیم و در جلسه ای که با کارآفرینان داشتیم در مورد این بسته نیز توضیحاتی ارائه کردیم . بسته خروج از رکود دولت تقریبا دارای 140 بند است که حدود 30 بند آن نیاز به قانون مجلس دارد دولت نیز لایحه ای به مجلس تقدیم کرد و گزارش مفصلی هم تهیه کردیم؛ در مورد این‌که این بسته خروج رکود دولت به هیچ عنوان با اقتصاد مقاومتی نه تنها در تضاد نیست، بلکه در همان راستا نیز در حرکت است.

وی با بیان این‌که بسیار مهم است در زمانی که تحریم ها هنوز ادامه دارد و ما به منابع خارج خود دسترسی نداریم و بانک های ما هنوز آن طور که باید فعال نبودند، توانستیم از رکود خارج شویم، اظهار کرد: این گام نخست است چنانچه در مجلس شورای اسلامی بسته دولت به تصویب نهایی برساند حرکت جدی تری آغاز می‌شود.

روحانی با اشاره به جزئیات بسته خروج رکود اظهار کرد: برخی از بندهای بسته خروج از رکود در تقویت بانک‌ها و خوش حسابی دولت بسیار مهم و تاثیرگذار است.

رئیس جمهور با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی گام نخست را خیلی خوب برداشت و فوریت لایحه خروج از رکود دولت را به تصویب رساند گفت: امیدواریم هر چه زودتر مجلس شورای اسلامی بسته خروج از رکود را به تصویب نهایی برساند و دولت بتواند آن را ابلاغ و اجرا کند؛ چرا که امروز رونق اقتصادی کار مهمی است و این بسته می تواند ما را در مسیر رونق قرار دهد.

وی با بیان این‌که اشتغال در سایه رونق به وجود می آید، تاکید کرد: ما در زمینه‌های مختلف به رونقی مستمر و پایدار نیاز داریم که بتوانیم به مسیر خود ادامه دهیم.

ادامه دارد...

کد N539411

وبگردی