آفتاب

رئیس جمهور /3/:تردیدی نیست که از رکود عبور کرده‌ایم

رئیس جمهور /3/:تردیدی نیست که از رکود عبور کرده‌ایم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایرام (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه گفت‌وگوی زنده تلوزیونی با مردم با بیان این‌که از رکود قبل از توافق نهایی هسته‌ای و برداشتن کامل تحریم ها عبور کرده ایم، گفت: امروز تردیدی نیست که ما از رکود عبور کرده‌ایم، البته هنوز تا رسیدن به رونق مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به این‌که خوشبختانه در مسئله اصلی اقتصادمان قبل از این‌که تحریم ها کاملا برداشته شود و به توافق نهایی برسیم قدم های مهمی برداشته‌ایم، اظهار کرد: همه ملت ایران باید دراین زمینه تلاش کنند و تا به حال هر کاری شده است با حمایت ملت ایران بوده است و اگر موفقیتی به دست اورده‌ایم به خاطر این حمایت ها بوده است؛ چرا که اگر تفاهمی بین قوا و حمایت های رهبری و یک صدایی مردم نبود با مشکلات زیادی روبرو می شدیم.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که موضوع هسته‌ای بازگشت ناپذیر است، خاطر نشان کرد: در مسئله هسته‌ای هیچ وقت به یک سال قبل برنخواهیم گشت و این‌که در چهل روز باقی مانده چه می‌شود، باید بگویم اراده ما بر این است و فکر می کنیم در40 روز باقیمانده مسئله قابل حل و فصل نهایی باشد.

روحانی با بیان این‌که در مسئله هسته‌ای حتما دو طرف به تفاهم خواهند رسید، گفت: به ملت بزرگ ایران می گویم که امروز دنیا قبول کرده است که ایران باید دارای فناوری هسته‌ای باشد و این تفاهم برد-برد خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که امسال در نیویورک نه تنها کشورهای اروپایی، بلکه دیگران نیز که با آنها ملاقات داشته ایم از جمله تمامی کشورهای 1+5 غیر از آن یکی تاکید داشته‌اند که مسئله هسته‌ای باید حل شود و حتی یکی از سران این کشورها گفت که ما دیگر خسته شده ایم و باید این مسئله تمام شود ، افزود: شرایط به نحوی است که دنیا می تواند ببیند اراده دولت و ملت ایران چیست و در مسئله هسته‌ای در مسیر حل موضوع به نفع همه منطقه و جهان قرار داریم.

وی به محاسبات مراکز رسمی کشور اشاره کرد و گفت:‌در شش ماهه اول امسال رشد واردات و صادرات قابل ملاحظه بوده است و حدود 26 میلیارد واردات غیرنفتی و 23 میلیارد صادرات غیر نفتی داشته ایم یعنی در کل 50 میلیارد واردات و صادرات غیرنفتی در شش ماهه اول سال داشته ایم که این رقم تا پایان سال به 100 میلیارد خواهد رسید.

وی با اشاره به این‌که اقتصاد ما در حرکت است و مردم اعتماد کرده اند و امیدوارند، خاطر نشان کرد: در گذشته شاهد بودیم بانک مرکزی تبدیل به مرکز فروش سکه و ارز شده بود و مردم برای خرید سکه صف می بستند. همچنین حجم نقدینگی ما بسیار بالا رفته بود، اما در سیزده ماه آغاز به کار دولت یازدهم نقدینگی در مسیر درست حرکت کرده است.

روحانی اضافه کرد: بانک ها امروز تسهیلات خوبی به بخش تولید می دهند و دستشان باز است و تسهیلات در پنج ماهه اول امسال که توسط بانک ها پرداخت شده است نسبت به پنج ماهه اول سال گذشته 5/40 درصد افزایش داشته است و عمده حجم تسهیلات برای سرمایه در گردش بوده است.

ادامه دارد...

کد N539405

وبگردی