آفتاب

ماهاتیر محمد: روش‌ها و سیاست‌های روحانی را تحسین می‌کنم

ماهاتیر محمد: روش‌ها و سیاست‌های روحانی را تحسین می‌کنم

ایسنا نوشت:

ماهاتیر محمد گفت که روش‌ها و سیاست‌های دکتر روحانی را خیلی خوب ارزیابی کرده و آن را تحسین می‌کند.

نخست‌وزیر پیشین مالزی در دیدار با محمد جلال فیروزنیا، سفیر ایران در مالزی گفت: مالزی همواره خواهان توسعه روابط با ایران به خصوص در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی بوده است.

او در این دیدار که به مناسبت پایان ماموریت سفیر ایران در مالزی صورت گرفته بود، ابراز امیدواری کرد با رفع تحریم‌ها و مشکلاتی که از ناحیه فشارهای خارجی است زمینه این همکاری‌ها بیش از پیش فراهم شود.

ماهاتیر محمد با تاکید بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، به شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در تهران اشاره کرده و گفت: من روش‌ها و سیاست‌های دکتر روحانی را خیلی خوب ارزیابی و آن را تحسین می‌کنم.

او در ادامه با اشاره به اختلافات در جهان اسلام گفت: ما باید هشیار بوده و اجازه ندهیم دیگران بین مسلمانان اختلاف و درگیری ایجاد کنند.

نخست‌وزیر پیشین مالزی با تاکید بر ضرورت و اهمیت وحدت و پرهیز از اختلاف و درگیری بین شیعه و سنی، گفت: آمریکایی‌ها خودشان داعش را ایجاد کرده و حمایت کردندو حالا به فکر مبارزه با آن افتاده‌اند.

در این دیدار همچنین سفیرایران در مالزی با توجه به نقش مثبت ماهاتیر محمد در پیشبرد روابط دو کشور ایران و مالزی اظهار امیدواری کرد که این نقش هم‌چنان استمرار داشته و دولت مالزی اجازه ندهد طرف‌های ثالث در روابط ایران و مالزی دخالت کنند.

او هم‌چنین با اشاره به تلاش کشورهای استعماری برای دامن زدن به اختلافات میان امت اسلامی گفت: مالزی و شخصیت‌هایی مثل ماهاتیر محمد می‌توانند در جهت اتحاد بیش‌تر امت اسلامی و پرهیز از اختلافات بین شیعه و سنی نقش آفرینی کنند.

 

23231

 

کد N539381

وبگردی