آفتاب
الیاس حضرتی :

نهادهای مدنی می خواهند همه در صحنه سیاست حضور داشته باشند

نهادهای مدنی می خواهند همه در صحنه سیاست حضور داشته باشند

مدیر مسوول روزنامه اعتماد اظهار کرد: از این‌که در روز عید مراسمی برپا کردیم که بزرگان آن حضور ندارند گله مند هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الیاس حضرتی در همایش حزب اعتماد ملی استان تهران اظهار کرد: بعد از گذشت 35 سال از انقلاب به خودمان می‌بالیم که همچنین همایشی برپاکردیم در فضای انقلاب اسلامی و خون شهدا و دلاورانی که در رژیم شاه به شهادت رسیدند زمینه‌ای ایجاد شده که بتوانیم چنین همایشی داشته باشیم.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب همه آن عزیزانی که در زندان‌های رژیم شاه به سر می بردند با خواندن نهج البلاغه و آیات قرآن با هم از آزادی،‌ گفت‌و‌گو و احیای حکومتی برابر صحبت می‌کردند.امام خمینی (ره) نیز چنین بشارتی داد. تمامی ملت تغییر کرد و انقلاب به معنای یک رستاخیز ایجاد شد و همه به سمت ولایت علی (ع) حرکت کردند.

وی همچنین تصریح کرد: حالا بعد از گذشت 35 سال از انقلاب ما از بزرگان گله مند هستیم که بنیانگذاران این حزب نمی توانند در این مجلس حضور پیدا کنند. آقای کروبی کم برای انقلاب فداکاری کردند؟ ایشان حتی در برابر دوستان حق جبهه خود در مجلس ششم سینه سپر کردند زیرا اعتماد ملی برگرفته از افکار امام خمینی (ره) است.

این فعال سیاسی با طرح این پرسش که آیا درست است که خوشحالی ما برای برگزاری یک همایش باشد گفت: شما صحبت های بزرگان را در رسانه ها و تلویزیون نگاه کنید آیا آنچه که کلام حضرت علی (ع) است در صحبت های آنان مشاهده می کنید؟ حالا خوشحالی ما باید محدود به این باشد که باید در مراسم عید غدیر توانسته ایم یک همایش برقرار کنیم؟

وی با بیان این‌که ما از موضع دلسوزانه صحبت می کنیم گفت: ما از موضع کسی سخن می گوییم که تمام جوانی وعمرش را خرج انقلاب کرده و هنوز هم راضی است.

مدیر مسوول روزنامه اعتماد همچنین با تأکید بر ضرورت روشن شدن بورسیه های غیرقانونی اضافه کرد: سالی بالای 150 هزار درخواست برای دانشگاه‌های خارج از طرف دانشجویان صادر می‌شود . از لحاظ اقتصادی هم بخواهیم در نظر بگیریم سالیانه میلیاردها ارز باید از کشور خارج بشود چون فضایی مثل بورسیه های غیرقانونی در کشور وجود دارد. به نظر من باید هرچه سریعتر گزارش این بورسیه ها اعلام شود.

وی افزود: بعد از گذشت 35 سال از بس که اعداد میلیاردی برای فسادهای اقتصادی بیان شده دیگر اعداد وارقام ارزش‌های خود را از دست داده است.

وی با بیان این‌که حزب اعتماد ملی به دنبال پست و مقام نیست تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که اوضاع کشور به بستر اصلی خودش بازگردد و به دنبال پست و مقام نیستیم، باید هر چه زودتر کاری کنیم که جوانان از تدبیر و عقل روی برنگردانند. باید به نهج البلاغه باز گردیم. تلاش کنیم که آنچه برای خود می خواهیم برای دیگران هم بخواهیم.

حضرتی گفت:‌ نهادهای مدنی می خواهند همه در صحنه سیاست حضور داشته باشند و گروه های ذی نفوذ همه چیز را برای خود می‌خواهند و در این میان می گویند که باید با رسانه ها آگاهی مردم را بالا ببریم اما اگر گروه های ویژه خوار سرکار بیایند این آموزش ها از بین می رود.

وی همچنین تصریح کرد: باید شرایطی را پدید بیاوریم تا اگر مزرعه من امروز آماده کشت است به شمایی که فردا کارتان آماده می‌شود کمک کنم تا شما نیز به من کمک کنید امیدوارم سال اینده عید را در حالی برگزار کنیم که هیچ زندانی درزندان نداشته باشیم.

انتهای پیام

کد N539366

وبگردی