آفتاب
رهامی در همایش امتداد اعتماد:

احزاب با تابلو مشخص وارد میدان انتخابات شوند

احزاب با تابلو مشخص وارد میدان انتخابات شوند

دبیرکل جامعه اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با تاکید بر نقش احزاب در ایجاد خرد جمعی جامعه گفت: دانش سیاسی جامعه از طریق احزاب تعمیق پیدا می کند و احزاب باید با تابلو مشخص برای انتخابات وارد میدان شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی دبیرکل جامعه اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در همایش امتداد اعتماد که از سوی شاخه جوانان حزب اعتماد ملی استان تهران برگزار شد، گفت: حزب یک ماموریت اصلی دارد و آن آماده کردن مردم برای مشارکت در انتخابات است. براساس یک تجربه جهانی همه حکومت های سیاسی به سمت مدیریت جمعی حرکت می کنند.

وی افزود: امروز کشورهای دنیا با تصمیم و اراده فرد اداره نمی شود. دنیا به کمک احزاب و تشکل های سیاسی  و خرد جمعی اداره می شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه با حضور احزاب و تشکل های سیاسی میزان درصد خطای جمعی همیشه کمتر از تصمیمات فردی است گفت: اقدام آقای کروبی به عنوان بنیانگذار حزب اعتماد ملی قابل تقدیر است. بایدکمک کنیم احزاب پا بگیرند و نقششان را در اداره کشور نشان دهند.

وی با بیان اینکه احزاب با تابلو مشخص وارد میدان شوند ادامه داد: دانش سیاسی جامعه از طریق احزاب تعمیق پیدا می کند.

رهامی با اشاره به ائتلاف اصلاح طلبان با حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتخابات 92 با وحدت و ائتلاف اشتباه تاریخی سال 84 اصلاح طلبان را جبران کردیم.

وی افزود: امروز کسانی از دولت گذشته اعلام برائت می کنند که زمانی حامی آن دولت بودند و اگر کسی خلاف رای و نظر دولت وقت عمل می کرد با آن برخورد می شد و حق خود را وحی منزل می دانستند.

دبیر کل جامعه اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به کناره گیری عارف در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اشاره کرد و افزود: در این انتخابات تاکید بر خرد جمعی شد اگر چه برخی الزامات خرد جمعی توسط دولت رعایت نشد.

رهامی با تاکید بر نقش احزاب در انتخابات گفت: الان که برای انتخابات آینده برنامه ریزی می‌کنیم باید به گونه ای عمل کنیم که به جوانانمان بیاموزیم مصالح حزبی را بر منافع شخصی ترجیح دهند و همچنین باید مصالح ملی را بر مصالح تشکیلاتی ترجیح دهند.

 

کد N539357

وبگردی