آفتاب

تاکید رییس مجلس مالزی بر نقش مهم ایران در جهان اسلام

تاکید رییس مجلس مالزی بر نقش مهم ایران در جهان اسلام

رییس مجلس مالزی بر نقش مهم ایران در جهان اسلام تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مالزی، پاندیکار امین، رییس مجلس مالزی با محمد جلال فیروزنیا، سفیر ایران در مالزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس مجلس مالزی در این ملاقات که به مناسبت پایان فعالیت سفیر ایران در مالزی برگزار شده بود، ضمن تشکر از محمد جلال فیروزنیا به خاطر تلاش‌هایش برای پیشبرد روابط دو کشور ایران و مالزی گفت: با وجود این که مجلس مالزی تقریبا نقشی در سیاست خارجی این کشور ندارد ولی شخصا همواره در جهت توسعه همکاری‌ها و روابط بین ایران و مالزی تلاش کرده است.

او تاکید کرد که با توجه به اهمیت روابط دو کشور هم‌چنان این نقش را ادامه خواهد داد.

رییس مجلس مالزی نقش جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام را پیشرو خواندو ابراز امیواری کرد با توسعه همکاری‌ها میان کشورهای اسلامی اختلافات و مشکلات موجود میان امت اسلامی هم بر طرف شود.

وی با اشاره به سفرهایش به ایران و دیدارهایش با مقامات ایرانی گفت: سلام مرا به دکتر لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی ایران برسانید و ان‌شاءالله تماس‌ها و همکاری‌های پارلمانی میان مجلس دو کشور تداوم و توسعه بیش‌تری خواهد یافت.

سفیر ایران در مالزی نیز در این دیدار از نقش رییس مجلس مالزی در حمایت از روابط دو کشور قدردانی کرده و بر اهمیت همکاری‌ها و رایزنی‌های پارلمانی میان دو کشور هم در روابط دو جانبه و هم در مورد مسائل و مشکلات جهان اسلام تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N539340

وبگردی