آفتاب

گولن: حضور جنبش خدمت در اعتراضات کوبانی تهمت بزرگی است

گولن: حضور جنبش خدمت در اعتراضات کوبانی تهمت بزرگی است

روحانی ترکیه‌ای مخالف دولت آنکارا اعلام کرد، تلاش‌ها برای نشان دادن رابطه جنبش خدمت با خشونت‌های اعتراضی اخیر در ترکیه در پی حمله داعش به کوبانی، تهمتی بزرگ است و این جنبش هرگز در هیچ خشونتی دخالت نداشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از تودی زمان، فتح‌الله گولن، روحانی مخالف دولت کنونی ترکیه، در تازه‌ترین مقاله خود تحت عنوان «دردسرهای پارانویای دولت موازی و چارچوب حامیان جنبش خدمت» آورده است: همه می‌دانند که جنبش خدمت هرگز به هیچ نوع از خشونت، آنارشی یا تظاهرات خیابانی «آری» نگفته است.

وی تأکید کرد، ادعای حضور جنبش خدمت در اعتراضات خشونت‌آمیز در ترکیه که منجر به مرگ 30 تن شد، یک تهمت بسیار بزرگ است.

گولن این اظهارات را در واکنش به ادعاهای رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه مبنی بر حضور جنبش خدمت در این اعتراضات و سرزنش آنها بیان کرد.

اردوغان طی یک سخنرانی، گولن و جنبش خدمت را به افزایش اعتراضات متهم و مدعی شده بود: نه‌تنها پ‌.ک‌.ک بلکه روحانی مخالف دولت آنکارا در پنسیلوانیای آمریکا نیز در اعتراضات کوبانی دست دارد.

گولن هم‌چنین اظهار کرده چنین ادعاهایی تنها ناشی از پارانویای عوامل دولتی است.

جنبش خدمت از زمان افشای فساد وسیع در دولت ترکیه هدف تهمت‌های گسترده کمپین‌های نزدیک به حزب حاکم عدالت و توسعه تبدیل شده است.

مردم، سه‌شنبه گذشته در پی حمله داعش به کوبانی و احتمال اشغال قریب‌الوقوع آن به خیابان‌ها آمدند. بیش از 30 تن در این اعتراضات کشته و بیش از 350 تن زخمی شدند. در همین حال حدود 1024 تن از معترضان نیز از 35 استان ترکیه در جریان این اعتراضات بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

کد N539339

وبگردی