آفتاب

تاکتیک جدید "ارتش آزاد سوریه" برای از بین بردن داعش

تاکتیک جدید "ارتش آزاد سوریه" برای از بین بردن داعش

گروه به اصطلاح "ارتش آزاد سوریه" در یک تاکتیک جدید که از هفته‌ها پیش برای آن برنامه ریزی کرده بودند، با مسموم کردن غذای یک پایگاه داعش، ده‌ها تن از آنها را از پای درآورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه تلویزیونی العربیة، منابعی در ارتش آزاد سوریه در تاکتیکی جدید علیه داعش،‌ چندین تن از اعضای این گروه تروریستی را با وعده‌های غذایی مسموم در یکی از پایگاه‌های این گروه تکفیری در دیر الزور کشته و ده‌ها تن را مسموم کردند.


این منابع تاکید کردند که آشپزهای عضو ارتش آزاد سوریه با نفوذ به تشکیلات داعش مدتی برای آنها آشپزی کردند و در موقعیتی مناسب غذای داعشی‌ها را مسموم و با کمک نیروهای ارتش آزاد از منطقه دیر الزور گریختند.




پایگاهی که این تاکتیک جدید در آن اجرا شد، آنگونه که داعش آن را نامیده پایگاه "فتح ساحل" است که شامل نزدیک به 1200 نیروی داعش است.




شاهدان عینی گفته‌اند که ده‌ها تن از اعضای داعش به بیمارستان‌های صحرایی نزدیک به ویژه بیمارستان صحرایی که در میدان نفتی العمری قرار دارد،‌ منتقل شدند.




بر اساس گفته منابع مذکور برای اجرای این تاکتیک از چند هفته پیش برنامه ریزی شده بود و قرار بود که در اولین روز عید قربان انجام شود اما به خاطر شرایط خاص این عملیات به تعویق افتاد.



انتهای پیام




کد N539286

وبگردی