آفتاب

ژنرال دمپسی: اجازه سقوط فرودگاه بغداد به دست داعش را نمی‌دهیم

ژنرال دمپسی: اجازه سقوط فرودگاه بغداد به دست داعش را نمی‌دهیم

رئیس ستاد مشترک آمریکا اعلام کرد که ارتش آمریکا برای اولین بار و بعد از نزدیک شدن داعشی‌ها به فرودگاه بغداد، بالگردهای آپاچی خود را برای حمایت از نیروهای عراقی وارد عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه الیوم السابع، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که اجازه نمی‌دهیم فرودگاه بغداد به دست داعشی‌ها سقوط کند چرا که ما به این فرودگاه نیاز داریم.

مارتین دمپسی با وجود ادامه حملات هوایی ائتلاف بین المللی علیه داعش از سقوط کوبانی به دست گروه تروریستی داعش ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: بدون شک اگر به داعش فرصت داده شود، تمام اقدامات وحشیانه را مرتکب خواهد شد. گروه تروریستی داعش از ابتدای حملات هوایی آمریکا تاکتیک‌های خود را تغییر داده و هم اکنون برای مخفی شدن از دستگاه‌های الکترونیکی پیشرفته استفاده می‌کند. آن‌ها دیگر به صورت گروه‌های بزرگ و با پرچم‌های خود که طبق عادت آن‌ها را به پا می‌کردند،‌ رفت و آمد نمی‌کنند.

دمپسی اعلام کرد که هنوز ارسال نیروهای آمریکایی برای جنگ‌های میدانی علیه داعش را بعید نمی‌داند و اگر شرایط ایجاب کند این کار را خواهد کرد.

ژنرال دمپسی اعلام کرد که ماموران نظامی آمریکایی احتمالا در آماده سازی نیروهای امنیتی عراق برای مبارزه علیه داعش نقش مستقیمی را در این کشور ایفا می‌کنند.

وی افزود: تاکنون برای ما ثابت نشده که استقرار نیروهای آمریکایی در عراق باعث کارآمدتر شدن حملات هوایی می شود اما اکنون شرایط تغییر کرده و نیروهای عراقی آماده حمله به تروریست‌ها هستند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که موصل در این لحظه شاهد درگیری‌های سرنوشت سازی خواهد بود که به نظر من به علت پیچیده شدن اوضاع و برای کمک به این منطقه باید از راه دیگری وارد عمل شود.

ژنرال دمپسی در این خصوص اعلام کرد که هلیکوپترهای آپاچی آمریکایی اخیرا مجبور شدند برای مقابله با حملات تروریست‌ها در عراق در بیست کیلومتری فرودگاه بغداد وارد عمل شوند.

وی افزود: اگر تروریست‌ها بتوانند یگان‌های هوایی عراق را بیرون کنند، این مساله تهدیدی مستقیم برای فرودگاه عراق محسوب می‌شود. اما ما اجازه این کار را به آن‌ها نخواهیم داد چرا که در حال حاضر به این فرودگاه نیاز داریم.

از سوی دیگر، لیون پانه‌تا، وزیر دفاع سابق آمریکا اعلام کرد که باید نیروهایی در منطقه مستقر شوند و ضرورتی ندارد که این نیروها حتما آمریکایی باشند. اما حضور نیروهای میدانی برای حملات هوایی کارآمد در منطقه ضروری است.

وی افزود: در جنگ علیه تروریست‌ها، باید صبور باشیم چرا که این نیروها به خوبی آموزش دیده و به سلاح مجهز هستند.

انتهای پیام

کد N539276

وبگردی