آفتاب

درگیری حامیان و مخالفان چین در هنگ‌کنگ

درگیری حامیان و مخالفان چین در هنگ‌کنگ

صدها فرد ناشناس که برخی از آنها ماسک به صورت داشتند، با حمله به مرکز تحصن معترضان هنگ‌کنگی طی امروز (دوشنبه) با آنها درگیر شدند و موانع ایجاد شده از سوی آنها را از بین بردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، همچنین گروهی از رانندگان تاکسی عصبانی که مخالف اقدام معترضان بودند در اعتراض به تأثیر منفی این اعتراضات بر کسب و کار آنها صفی متشکل از 12 تاکسی در یکی از مسیرهای مسدود شده توسط معترضان تشکیل داده و با تجمع خواهان پایان دادن به اعتراضات شدند.

این گروه متشکل از رانندگان تاکسی و کامیون شعار می‌دادند: مسیرها را باز کنید

پیشتر رانندگان تاکسی به معترضان تا روز چهارشنبه ضرب‌الاجل دادند تا همه موانع را از راه‌های مسدود شده بردارند.

یک کامیون مجهز به جرثقیل تلاش کرد تا در یک منطقه موانع را بردارد اما پلیس آن را متوقف کرد. صدها تن از نیروهای پلیس کمی بیشتر از آن به منظور تسهیل رفت و آمد خودروها چند مانع را در منطقه مالی هنگ‌کنگ برداشتند اما معترضان گفتند همچنان در این منطقه باقی خواهند ماند.

چند ساعت پس از این اقدام پلیس، معترضان مخالف با گروه اشغال مرکز مالی هنگ‌کنگ به محل اعتراضات آمده تا با آنها مقابله کرده و ضمن متفرق کردن معترضان از اقدام نیروهای پلیس برای برداشتن موانع بهره‌برداری کنند.

یک معترض 20 ساله گفت: گروهی که مثل گنگسترها بودند شروع به دویدن به سمت ما کردند و یکی از آنها با شئی سختی به یک پیرمرد حمله کرد و سر وی مجروح شد.

معترضان هنگ‌کنگی که اکثر آنها را دانشجویان تشکیل می‌دهند، مدت دو هفته است که با برپایی تظاهرات خواهان دموکراسی کامل در این منطقه و کناره‌گیری رهبر هنگ‌کنگ و برگزاری انتخابات دموکراتیک در این منطقه هستند.

امروز پلیس هنگ‌کنگ در مناطق مرکز مالی این شهر شروع به برداشتن موانع کرد. بسیاری از معترضان عینک و ماسک به صورت داشتند تا از خود در مقابل اسپری گاز فلفل و گاز اشک‌آور پلیس محافظت کنند.

با رسیدن ظهر تعداد حدود 200 نفر که از حامیان پکن بودند و تیشترت‌های آبی به تن داشتند، تجمع‌هایی را برگزار کرده و تنش‌ها در نزدیکی محل اعتراضات بالا گرفت.

انتهای پیام

کد N539153

وبگردی