آفتاب

دستگیری 17 معترض در سنت‌لوئیس آمریکا

دستگیری 17 معترض در سنت‌لوئیس آمریکا

معترضان به قتل دو جوان سیاهپوست آمریکایی در شهر سنت‌لوییس آمریکا در اقدامی در راستای نافرمانی مدنی در نزدیکی یک فروشگاه زنجیره‌ای و یک پمپ بنزین در این شهر دست به تحصن زدند و پلیس شهر سنت‌لوییس دست‌کم 17 تن از آنها را به اتهام تجمع غیرقانونی بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه راشاتودی، فعالان معترض در شهر سنت‌لوییس پس از یک راهپیمایی بزرگ در راستای برنامه چهار روزه موسوم به "اکتبر فرگوسن" به منظور اعتراض به سرکوبگری پلیس در نزدیکی یک فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این شهر دست به تحصن زدند.

روز یکشنبه بین 100 تا 200 معترض با حضور در این تحصن این فروشگاه را محاصره کردند. آنها حدود ساعت یک نیمه شب یکشنبه تحصن کوتاهی را برگزار کردند که به گفته سخنگوی پلیس شهر سنت‌لوییس تجمعی غیرقانونی بوده است.

همچنین سم داتسون، رئیس پلیس شهر سنت‌لوییس اظهار داشت که معترضان تلاش کردند به این فروشگاه حمله کنند و رفتارهای غیرقانونی از خود نشان داده‌اند.

وی عنوان کرد که معترضان به سوی پلیس سنگ پرتاب کرده‌اند و به دلیل این اقدام غیرقانونی چند تن بازداشت شدند.

براساس گزارش‌ها، پلیس این شهر برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور و اسپری فلفل استفاده کره است. با این حال معترضان گفتند که تحصن آنها آرام برگزار شده است. یکی از این معترضان گفت ما تنها اینجا نشسته بودیم که پلیس به ما نزدیک و نزدیکتر شد.

اقدامات معترضان در راستای برنامه اکتبر فرگوسن قرار است طی امروز نیز ادامه پیدا کند.

معترضان همچنین در راستای آنچه که مقاومت آخر هفته اعلام کرده‌اند قصد دارند از تاریخ 10 تا 13 اکتبر اعتراضات گسترده‌ای را برگزار کنند.

این برنامه پس از کشته شدن دومین جوان سیاهپوست به دست پلیس آمریکا برگزار می‌شود.

وندریک مایرز جی‌آر، جوان سیاهپوست 18 ساله توسط یک افسر پلیس سفیدپوست که خارج از مأموریت بوده با دریافت 17 گلوله کشته شده است.

روز شنبه معترضان به قتل دو جوان سیاهپوست آمریکایی تظاهراتی تحت عنوان عدالت برای همه برگزار کردند و در مرکز شهر سنت‌لوییس تجمع کردند.

همچنین مادر مایکل براون که در تاریخ 9 اوت با شلیک پلیس آمریکا در شهر فرگوسن کشته شد، همراه با 300 معترض به سوی مرکز پلیس فرگوسن راهپیمایی کرد.

انتهای پیام

کد N539086

وبگردی