آفتاب
در شب عید غدیر صورت گرفت؛

پخت ۱۱۰ دیگ آبگوشت نذری در رشت

پخت ۱۱۰ دیگ آبگوشت نذری در رشت

پخت غذای نذری با هدف ایجاد شور و نشاط به سبک اسلامی، توسل جستن عمومی، ایجاد همبستگی بین مؤمنان و تعاون در هیئت‌های مذهبی، بارور کردن و ظهور عشق مؤمنان در تعظیم شعائر از جمله اهداف پخت آبگوشت نذری در رشت است.

تعداد ۱۱۰ دیگ آبگوشت نذری به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر و توزیع بین محرومان در رشت پخته شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مسئول ستاد مردمی بزرگداشت عید غدیر این شهر در حاشیه پخت آبگوشت نذری با تاکید بر بزرگداشت شعائر الهی اظهار کرد: ترویج شعائر الهی موجب ارتقای تقوای فردی و جمعی و احیای ارزش‌های دینی می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی بزرگداشت اعیاد مذهبی را دارای تاثیر تبلیغی و تربیتی مفید برای جامعه عنوان کرد و افزود: غدیر طبق روایت‌های اسلامی بزرگ‌ترین عید مذهبی مسلمانان است و ضرورت دارد این محفل‌ها به صورت مردمی و با شور و نشاط به سبک اسلامی برگزار شود.

وی با بیان اینکه پخت آبگوشت نذری به همت تعداد قابل توجهی از مساجد و هیئت‌های مذهبی شهر رشت و با مشارکت مالی مردم این شهر انجام شده است، تصریح کرد: اطعام غذا در میدان صیقلان در خیابان آیت‌الله احسانبخش انجام شد.

مهدوی اطعام مؤمنان در عید غدیر را از آداب این روز خواند و بیان کرد: پخت ۱۰۰ دیگ آبگوشت با شور و نشاط مردم شهر ولایتمدار رشت تحقق پیدا کرده است.

مسئول ستاد مردمی بزرگداشت عید غدیر رشت، پخت غذای نذری را در راستای ظهور و بروز عشق مردم این شهر و فضای تبرک و توسل به اهل بیت (ع) عنوان کرد.

وی با اشاره به اهداف پخت آبگوشت نذری در رشت، گفت: پخت غذای نذری با هدف ایجاد شور و نشاط به سبک اسلامی، توسل جستن عمومی، ایجاد همبستگی بین مؤمنان و تعاون در هیئت‌های مذهبی، بارور کردن و ظهور عشق مؤمنان در تعظیم شعائر از جمله اهداف پخت آبگوشت نذری در رشت است.

مهدوی بر بهره‌گیری از الگوی پخت غذای نذری و گسترش آن در شهر‌ها و روستاهای گیلان تاکید کرد و افزود: امیدواریم فرهنگ پخت غذای نذری در اعیاد دیگر در جامعه گسترش پیدا کند.

 

 

کد N538948

وبگردی