آفتاب

کشته و زخمی شدن 19 تن به دنبال انفجار در موگادیشو

کشته و زخمی شدن 19 تن به دنبال انفجار در موگادیشو

به گفته مقامات ارشد پلیس سومالی، بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده مقابل یک رستوران معروف در پایتخت این کشور، 11 تن کشته و هشت نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از آسوشیتدپرس، این انفجار در موگادیشو رخ داد و گمان می‌رود که با کنترل از راه دور صورت گرفت. به دنبال این حادثه سربازان سومالیایی بلافاصله به محل اعزام شدند.

تا این لحظه هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است اما به نظر می رسد الشباب عامل این انفجار است.

باوجود اینکه شبه‌نظامیان الشباب با حمایت نیروهای اتحادیه آفریقا از دولت ضعیف تحت حمایت سازمان ملل سومالی از موگادیشو بیرون رانده شده‌اند، اما همچنان حملاتی را در موگادیشو پایتخت این کشور صورت می‌دهند.

به گفته مقامات، روز یکشنبه نیز در حمله‌ای دیگر مردان مسلح به یک خبرنگار حمله کرده و او را زخمی کردند. هیئت اتحادیه آفریقا در سومالی این حمله را محکوم کرد.

نیروهای دولتی سومالی با حمایت نیروهای اتحادیه آفریقا در پیشگیری نقاط تحت کنترل الشباب در حال پیشرفت هستند. در آخرین اشغالگری‌ها، گروه الشباب توانست شهر بندری براوه را اشغال کند.

با وقوع حمله اخیر به یک خبرنگار، سومین حمله به اهالی رسانه در موگادیشو طی سال جاری به وقوع پیوست. سومالی یکی از خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای خبرنگاران است. سال گذشته 18 خبرنگار در سومالی کشته شدند.

انتهای پیام

کد N538852

وبگردی