آفتاب
مدیرعامل بنیاد غدیر:

واقعه غدیر، از عوامل وحدت‌بخش بین مسلمانان است

واقعه غدیر، از عوامل وحدت‌بخش بین مسلمانان است

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر بر محورهای مختلف وحدت در جوامع اسلامی از جمله واقعه غدیر تاکید کرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر بر محورهای مختلف وحدت در جوامع اسلامی از جمله واقعه غدیر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از واحد مرکزی خبر، حسین ظریف منش در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری یکشنبه‌شب شبکه دوسیما،‌ با اشاره به این‌که «در اصل واقعه غدیر اختلافی نیست» گفت: رسالت و غدیر مکمل هم هستند.

وی افزود: ولایت و امامت نه فقط در روز غدیر به امر خداوند اعلام شد بلکه پیامبر (ص) در طول حیات خود، بارها بر آن تاکید کرده است.

ظریف‌منش تصریح کرد: فارغ از موضوع غدیر، اصل امامت امری عقلی است چراکه حکومت لازمه جامعه است و پیامبر (ص)‌ هم هر بار به غزوه‌ای می‌رفتند، فردی را برای اداره امور انتخاب می‌کردند.

وی با توجه به موقعیت زمانی و مکانی خطبه غدیر افزود: این خطبه در محل جدا شدن حجاج و با حضور جمعیتی بین 90 تا 120 هزار نفر آن هم به صورت آشکار، صریح و روشن و بی ابهام بیان شد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر افزود: زمانی که استکبار جهانی به دنبال اختلاف افکنی و تزریق تفرقه به جوامع اسلامی است، محورهای متعدد وحدت از جمله در توحید، قرآن، پیامبر (ص)‌ و در غدیر و امیرالمومنین وجود دارد.

ظریف‌منش غدیر را متعلق به همه مسلمانان بلکه بشریت دانست و گفت: باید علاوه بر گرامیداشت این واقعه به حقیقت آن توجه کرد.

وی تصریح کرد:‌ پیام غدیر آن است که امیرالمومنین مظهر عدالت بود و کدام فردی است که تشنه و محتاج به عدالت نباشد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر، نهج‌البلاغه را معرفی شخصیت حضرت علی (ع) دانست و ادامه داد: تفاوت امیرالمومنین با دیگر امامان در این است که ایشان 5 سال حکومت کردند و این امر بیشترین نیاز ما را برطرف می‌کند چراکه مسائلی نظیر سیاست خارجی، اجتماعی و تنظیم امور مردم را داریم همانطور که فرمان امام علی (ع)‌به مالک اشتر می‌تواند به عنوان نسخه‌ای شفابخش مطرح شود.

وی بزرگداشت غدیر را حرکتی مردمی دانست و افزود: امسال با همکاری وسیع دستگاه‌های مختلف روبرو بودیم.

ظریف‌منش با اشاره به سنت اطعام از جمله برنامه غذا دادن به 30 هزار نفر توسط 38 هیئت مذهبی در رشت گفت: از جهت جنبه معرفتی هم تعداد زیادی همایش علمی داشتیم.

وی افزود: امسال طرحی به عنوان تبیین حقیقت پیشنهاد کردیم که در بسیاری از استانها انجام شد.

انتهای پیام

کد N538788

وبگردی