آفتاب
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی:

ریشه داعش در خوارج است/ با قدرت عوامل اطلاعاتی و امنیتی ایران کسی تعرض ندارد

ریشه داعش در خوارج است/ با قدرت عوامل اطلاعاتی و امنیتی ایران کسی تعرض ندارد

20/07/1393 23:22

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در آئین افتتاح مسجد جامع آل یاسین با بیان اینکه این مسجد در این محل امشب کار رسمی خود را شروع می کند گفت: خداوند به دست اندرکاران ساخت این مسجد منت نهاده که در ایجاد چنین بنای باشکوهی نقش داشته باشند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری  با بیان اینکه ساخت و ساز در این مسجد هنوز ادامه دارد گفت: بنده برای دل خوشی دست اندرکاران این مسجد حدیثی از پیامبر گرامی اسلامی نقل می کنم.

وی گفت: پیامبر در معراجش که جبرئیل او را همراهی می کرد هم به بهشت و هم به جهنم رفت و آن مکان را دید در هنگام مراجعت، جبرئیل به پیامبر گفت: یا رسول الله به درهای بهشت توجه کردی که چه نوشته است و دوباره برگشتند و پیامبر فرمود که دیدم در بالای در ششم بهشت نقش بسته است که لا اله الا الله محمدرسول الله و علی ولی الله.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: پیامبر گرامی اسلام گفته است هر کس دوست دارد قبرش وسیع باشد و تنگ نباشد مسجد را تمیز کند؛ هر کس می خواهد که جسمش در زیر خاک خوراک جانوران و کرم ها نشود مسجد را جارو بزند. هر کس می خواهد لحدش نورانی باشد نور مسجد را تامین کند.

حجت الاسلام گلپایگانی همچنین با اشاره به زیارت جامعه کبیره گفت: امام هادی (ع) که هفته گذشته ولادتشان بود به زیارت جدش امیرالمومنین آمد و این جملات را بیان کرد. شهادت می دهم تو اولین مظلوم هستی و حق تو را بردند و صبر کردید همچنان که خداوند بر این صبر سفارش کرده بود. من شهادت می دهم تو در حالی خداوند  را ملاقات کردی که شهید بودی و خداوند قاتلین تو را عذاب کند و زیارت جامعه کبیره نیز از همین فرموده های امام هادی(ع) است.

وی با اشاره به خطبه 26 نهج البلاغ ادامه داد: پس از 25 سال فراز و نشیب معلوم شد که راز مقاومت نکردن حضرت علی در برابر ثقیفه چه بود و در این خطبه امام علی(ع) فرموده است من بعد از وفات پیامبر دیدم که هیچ کس یاور من نیست مگر اهل بیت خودم. هیچ کس به من کمک نکرد و من به خاطر اینکه می دانستم اگر قیام کنم و مخالفت کنم اهل بیت من کشته می شوند و قتل عام خواهند شد لذا در حالی که خار در چشم و استخدام در گلو داشتم سکوت کردم.

وی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به ریشه داعش گفت: شما امروز داستان داعشی ها را می شنوید که چه بلایی به جان مسلمانها شده اند. آیا بشر می تواند اینقدر وحشی باشد.

عکس هایی از یکی از شهرهای سوریه پیش من است که وقتی داعشی ها بر این شهر مسلط شدند و قتل عام را شروع کردند در یک میدانی 5-6 سر بریده است و این جنایتکاران با سرهای بریده فوتبال بازی می کنند آن هم در این عصر و این زمان.

وی با اشاره به جنایت های داعش ادامه داد: این گروه کودکان را قتل عام و زنان را به اسارت می برند، نوامیس مردم را می برند و امروز می بینید که در شهر کوبانی چه می کنند؟ و ادعای مسلمانی نیز دارند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به ایدئولوژی خوارج گفت: من رفتم و در مورد ریشه داعش تحقیق کردم و دیدم که ریشه این گروه در تاریخ و در خوارج است.

وی تصریح کرد: یک بحثی وجود دارد به نام بحث کلامی که در این بحث کلامی اگر کسی مرتکب گناه کبیره شد حکمش چیست؟ تمام مسلمانان معتقدند اگر مسلمانی گناه کبیره انجام داد دیگر مومن نیست بلکه فاسق است اما کافر نیست و از دایره اسلام خارج نمی شود.

وی گفت: اما خوارج کسی که گناه کبیره کرد خونش مباح و حلال است و بر همین اساس خوارج نهروان شکم زن حامله پاره کردند و بچه اش را درآوردند و بر همین منوال مرتکب هر جنایتی می شوند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: علمای تکفیری نیز از همین خوارج نشات گرفته اند و فتوا داده اند که شیعه کافر است و هر کس 10 تن از شیعیان را بکشد بهشت بر او واجب می شود.

وی با اشاره به فتوای آیت الله سیستانی ادامه داد: حقا و انصافا اگر نبود غیرت شیعه و فتوای  آیت الله سیستانی، امروز عراق به دست تکفیری ها افتاده بود.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی تصریح کرد: کسی که در جلوی اینها ایستاد و سینه سپر کرد شیعیان بودن و خطر را از اماکن مذهبی دور کردند چرا که این اواخر نیز داعشی ها تهدید کرده بودند نجف، کربلا و فردا نیز مشهد را آزاد می کنند. البته باید این اطمینان را بدهم که ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی آنچنان محکم است  و عوامل مختلفی که دست اندرکار تامین امنیت کشور هستند از عوامل اطلاعاتی و نظامی گرفته تا بسیج آنچنان مسلط هستند که هرگز کسی جرات نمی کند نسبت به کشور امام زمان چنین قصد و سویی داشته باشد.

کد N538611

وبگردی