آفتاب
در جلسه هیئت وزیران مطرح شد

قدردانی رییس‌جمهور از مدال آوران کشور بویژه بانوان در بازی‌های آسیایی

قدردانی رییس‌جمهور از مدال آوران کشور بویژه بانوان در بازی‌های آسیایی

جلسه هیئت دولت عصر روز یکشنبه به ریاست دکتر روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد و در این جلسه مهمترین مسایل ومباحث روز کشور مورد بحث وبررسی اعضای دولت قرار گرفت.

به گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در ابتدای این جلسه رئیس‌جمهور با تبریک عید بزرگ غدیر ، حادثه غدیر را یک رویداد بسیار مهم در تاریخ اسلام دانست که مسیر هدایت جامعه را تعیین می کند وحاکی از اهمیت حکومت از دیدگاه اسلام و پیامبر(ص) است.

وی با اشاره به این حقیقت تاریخی که حج پیامبر(ص) به دلیل تاکیدات آن حضرت مورد توجه خاص مسلمانان قرار گرفت و جزئیات آن نیز ثبت شد، گفت:با هدایت الهی پیامبر(ص) ماموریت یافت که رسالت الهی را در غدیر خم ابلاغ کند و ولایت علی(ع) را به عنوان ادامه ولایت پیامبر(ص)اعلام نماید از این رو در بزرگداشت عید غدیر به عنوان عید بزرگ اسلامی باید موضوع ولایت وحکومت اسلامی و جایگاه ویژه علی(ع) مورد تاکید قرار گیرد.


وی افزود: در عین حال مسئله وحدت اسلامی نباید مورد غفلت قرار گیرد وهمچنان‌که علی(ع )خود نیز بیست وپنج سال با رعایت مصالح اسلام ، به وحدت مسلمین اهتمام کرد، نباید حقیقت ولایت ، دستاویزدشمنی قرار گیرد و در شرایط حساس کنونی ، بهانه به دست تفرقه افکنان داده شود.

روحانی اظهار امیداواری کرد: با هوشیاری همه مسلمانان و درک شرایط خطیر جهان اسلامی و با عمل به سیره امام علی عید وحدت وبرادری جامعه اسلامی افزایش یابد.


در ادامه گزارش وزارت ورزش وجوانان از عملکرد کاروان ورزشی ایران در المپیک آسیایی اینچئون ارایه شد.

رئیس جمهور با تشکر از قهرمانان ومدال آوران کشور که پرچم پرافتخار ایران را بارها به اهتزار درآوردندو به ویژه از خانم‌های قهرمان ومدال آور که با حجاب اسلامی خویش بهترین تبلیغ از حجاب وعفاف را در عرصه جهانی به نمایش گذاشتند، تقدیر وتشکر وهمچنین اظهار امیدواری کرد که روز به روز وضع ورزش در کشور بهتر شده و افتخارات بیشتری در عرصه‌های ورزش جهانی ومنطقه‌ای که می‌تواند موجب نشاط وشادی جامعه شود کسب گردد.


در ادامه سازمان حفاظت محیط زیست گزارشی از کیفیت هوای شهرهای بزرگ کشور ارایه کرد که بر اساس اندازه گیری‌های دستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در تهران تعداد روزهای پاک وسالم در سال 1393 در مقایسه با دوره مشابه سال 1393 و1391 افزایش داشته وهمین وضع در شهرهای کرج واراک هم مشاهده شده است.
انتهای پیام



کد N538603

وبگردی