آفتاب

بازدید هیئت رسانه ای شینهوا از خبرگزاری مهر/ دو طرف بر گسترش همکاری ها تاکید کردند

بازدید هیئت رسانه ای شینهوا از خبرگزاری مهر/ دو طرف بر گسترش همکاری ها تاکید کردند

هیئتی رسانه ای از چین به سرپرستی "پینگ هی" سردبیر خبرگزاری شینهوا امروز طی بازدید از خبرگزاری مهر با دکتر "علی عسگری" مدیر عامل خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیران خبرگزاری شینهوا چین امروز یکشنبه از تحریریه خبرگزاری مهر بازدید کردند. در این بازدید هیئت رسانه ای چینی به سرپرستی "هه پینگ" سردبیر و قائم مقام مدیرعامل خبرگزاری شینهوا ضمن بازدید از بخش های مختلف خبرگزاری با فعالیت این بخش ها آشنا شد. پس از این بازدید، اعضای این هیئت از جمله "یانک دینگ وو" مسئول دفتر این خبرگزاری در تهران با دکتر "علی عسگری" مدیرعامل خبرگزاری مهر دیدار و گفتگو کردند.

آقای هه در این دیدار گفت شینهوا به عنوان خبرگزاری دولتی چین دارای بیش از 200 شعبه در داخل و حارج از چین بوده و بیش از 10 هزار نیرو دارد. وی شمار زبان های خارجی شینهوا را 7 زبان عنوان کرد و افزود بخش های دیگر این خبرگزاری مانند فیلم و تصویر به پوشش اخبار چین و جهان می پردازند.

دکتر علی عسگری مدیر عامل خبرگزاری مهر نیز در این دیدار با اشاره به توانمندیهای دو کشور ایران و چین، ضمن ابراز تمایل برای همکاری رسانه ای در زمینه اخبار فناوری و اقتصادی تاکید کرد فرهنگ، فناوری و عکس از جمله زمینه های مناسب برای گسترش همکاری بین رسانه های دو کشور هستند.

همچنین دکتر عسگری با اشاره به پیشینه تاریخی دو کشور بر لزوم تمرکز بیشتر دو طرف بر روی فرهنگ و تمدن تاکید کرد و یادآور شد در این زمینه پتانسیل های خوبی برای همکاری وجود دارد. وی همچنین با اشاره به قراردادهای همکاری موجود بین دو خبرگزاری، از آمادگی خبرگزاری مهر برای برگزاری دوره های آموزش مشترک با این خبرگزاری چینی خبر داد.

مدیر عامل خبرگزاری مهر با اشاره به سابقه تمدنی دو کشور ابراز امیدواری کرد که این هیئت در سفر خود بتواند با بخش هایی از تمدن غنی اسلامی-ایرانی آشنا شود.

 

کد N538572

وبگردی