آفتاب
ولایتی در دیدار با هیات مطالعاتی سوئد

آمریکا با وجود سیاست‌های دوگانه‌، با تروریسم هم مقابله نخواهند کرد

آمریکا با وجود سیاست‌های دوگانه‌، با تروریسم هم مقابله نخواهند کرد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشورهایی مانند آمریکا که در قبال کشورهای منطقه سیاست‌های دوگانه‌ای را در پیش می‌گیرند، قطعا در راستای مقابله با تروریسم نیز گام‌های جدی برنمی‌دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اکبر ولایتی در دیدار با هیات موسسه مطالعاتی علمی پژوهشی سوئد (سیپری) و در پاسخ به سوال یکی از اعضای هیات درباره حضور گروه‌های تروریستی در منطقه اظهار کرد: همان‌هایی که گروه‌های تروریستی در منطقه از جمله داعش را بوجود آوردند در گذشته نیز این روش‌ها را در خلق طالبان آزمایش کرده‌اند و آن‌چه به دست آوردند تنها شکست در منطقه بود.

وی ادامه داد: امروز هم همان کشورها از خارج مرزها، گروه‌های تروریستی را سروسامان داده‌اند و به بهانه مبارزه با تروریسم ساختارهای اصلی و مهم کشورهای منطقه را به نابودی کشانده‌اند. برای مثال در سوریه عملیات انجام می‌دهند تا گروه‌های مبارز با تروریسم را از بین ببرند.

وی با اظهار تاسف از دخالت‌های کشورهای خارجی در منطقه تصریح کرد: این کشورها منطقه را به خطر نابودی می‌کشانند؛ بنابراین چنین کشورهایی که دم از مبارزه با تروریسم هم می‌زنند ولی سیاست‌های دوگانه‌ای را در پیش می‌گیرند قطعا مبارزه صادقانه و درستی با تروریسم نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا پس از این دیدار ولایتی در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با دیدارش با هیات موسسه مطالعات استراتژیک آسیایی ترکیه و تحلیل آن‌ها از وقایع منطقه گفت: این هیات عضو موسسه‌ای مطالعاتی و دانشگاهی بودند که دیدگاه خود را در رابطه با همکاری‌های دوجانبه‌ای، منطقه‌ای و بین‌المللی بیان کردند.

وی ادامه داد: آن‌ها همین‌طور علاقه داشتند تا روابط بین موسسات مطالعاتی ایران و ترکیه که به همکاری‌های حکومت‌های دو کشور کمک می‌کند صورت پذیرد.

ادامه دارد...

کد N538555

وبگردی