آفتاب
خاطره فرمانده ناجا از دوران دانش‌آموزی؛

نقش پررنگ دانش‌آموزان در کاهش خسارات و تخلفات رانندگی

نقش پررنگ دانش‌آموزان در کاهش خسارات و تخلفات رانندگی

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه سالانه بین 5 تا 6 هزار موتورسوار در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند، اظهار کرد: دانش‌آموزان نقش زیادی در کاهش تخلفات و خسارات رانندگی دارند.

به گزارش خبرنگار "انتظامی" خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک با بیان اینکه حضور در میان دانش‌آموزان من را به یاد دوران دانش‌آموزی خودم می‌اندازد، اظهار کرد: هنوز به خاطر دارم که چه کسانی معلم من بودند. مخصوصا آن معلمی را که با گذاشتن مداد لای انگشتان دستمان و خط‌کش ما را وادار کرد که خوش‌خط بنویسیم. امروز اگر خط ما خوانا و خوش‌خط شده مرهون آن معلم عزیز هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش از نهادهای تاثیرگذار جامعه است، اظهار کرد: کودکان مانند لوح‌های سفیدی هستند که هرآنچه روی آنها بنویسیم در آینده به رفتارشان تبدیل خواهد شد. بنابراین اگر در جامعه ما افرادی هستند که به قانون احترام نمی‌گذارند، اینها نشانه ضعف در آموزش‌های دوران کودکی است.

فرمانده ناجا با اشاره به اجرای طرح همیار پلیس با همکاری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طرح همیار پلیس برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک راه‌اندازی شد و مهم‌ترین بحث در آن این است که در این طرح این بار دانش‌آموزان به والدین‌شان یاد می‌دهند و اگر آنان تخلفی داشته باشند، کودکان به عنوان عامل بازدارنده می‌توانند موثر واقع شوند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه طرح همیاری پلیس مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته‌، خاطرنشان کرد: از این طرح به عنوان یک طرح موفق جهانی یاد می‌شود و من معتقدم که بسیاری از اثرات آن در بلندمدت دیده خواهد شد.

وی افزود: در عین حال اثرات کوتاه‌مدت این طرح میز بسیار چشم‌گیر بوده و کاهش تلفات و تخلفات رانندگی از جمله آن بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: تلاش کنید موتورسوار نشوید یا اگر خواستید موتورسوار شوید، حتما قوانین را رعایت کنید و کلاه ایمنی برسرتان بگذارید. اگر والدین‌تان هم موتور دارند، حتما از آنان بخواهید با کلاه ایمنی تردد کنند و از عبور از مناطق ممنوعه، پیاده‌روها و... خودداری کنند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در ایران سالانه بین 5 تا 6 هزار موتورسوار در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند، افزود: شما دانش‌آموزان نقش مهمی در کاهش تخلفات و آمار کشته‌شدگان داریم و می‌توانید با دادن تذکر به والدین و بزرگترهایتان آنان را یاری کنید.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان سخنانش از اعطای هدیه‌ای از سوی سردار مومنی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به همیاران پلیس حاضر در مراسم خبر داد.

انتهای پیام

کد N538112

وبگردی