آفتاب

جشن روز پارالمپیک برگزار شد/ بدرقه کاروان اعزامی به اینچئون

جشن روز پارالمپیک برگزار شد/ بدرقه کاروان اعزامی به اینچئون

جشن روز ملی پارالمپیک امروز یکشنبه در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد. این مراسم همچنین بدرقه کاروان اعزامی به پاراآسیایی اینچئون هم تلقی می‌شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم با حضور مسئولان ورزشی کشور و دانش آموزان معلول و کم توان ذهنی در سالن دوزاده هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد. وزیر ورزش و جوانان، محمود گودرزی، کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک و محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک در این مراسم حضور پیدا کرده بودند.

در ابتدای این مراسم پیام "سر فیلیپ کریون"، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، قرائت شد که طی آن برگزاری این روز را ارزشمند عنوان کرد و برای ورزشکاران معلول ایران آرزوی موفقیت کرد.

سیامند رحمان، دارنده مدال طلای پارلمپیک لندن، در این مراسم حضور پیدا کرد و وزنه 280 کیلوگرمی را بالای سر برد. حضور محمود شهریاری به عنوان مجری این برنامه، جذابیت‎های مراسم را بالا برده و شور و شعف بر سالن حاکم کرده بود.

جلیل باقری جدی، پرچمدار کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی اینچئون و جمعی دیگر از ورزشکاران اعزامی به بازی های پاراآسیایی در این مراسم حضور پیدا کرده بودند و به نوعی جشن روز پارالمپیک با مراسم بدرقه کاروان غدیر، توام شده بود.

در ادامه، ورزشکاران رشته های تنیس روی میز، بسکتبال با ویلچر، تیر و کمان، شمشیربازی، دوچرخه سواری و زورخانه ای به اجرای فعایت‌های ورزشی پرداختند.

اضافه شدن عمو پورنگ و امیر محمد به رسم هر ساله، شور و شوق سالن را افزون کرد و فضای شادی برای حاضران در مراسم رقم زد.

در پایان این مراسم تیم های فوتبال هنرمندان و هفت نفره با یکدیگر بازی کردند که در جریان این دیدار هشت دقیقه‌ای نمادین، تیم هنرمندان با یک گل به برتری رسید.

کد N538105

وبگردی