آفتاب
در نشست بازسازی غزه مطرح شد/

درخواست ابومازن از جامعه جهانی برای حمایت از فلسطین

درخواست ابومازن از جامعه جهانی برای حمایت از فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر اینکه بازسازی نوار غزه به امکانات متعددی نیازمند است خواستار حمایت جامعه جهانی از فلسطین در پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، "ابومازن" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی در کنفرانس بازسازی غزه که دقایقی پیش در قاهره آغاز به کار کرد اظهار داشت که بازگشت امور به وضعیت عادی در نوار غزه به امکانات متعدد و گسترده ای نیازمند است.

وی همچنین از جامعه جهانی خواست که از تلاشهای فلسطین در راستای صدور قطعنامه ای از سوی شورای امنیت برای مشخص شدن جدول زمان بندی مشخص برای پایان اشغالگریهای رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی حمایت کنند.

وی همچنین تاکید کرد مردم فلسطین به صلح و قوانین بین المللی پایبند هستند.

 ابومازن در ادامه گفت: بازسازی نوار غزه پس از جنگ اخیر چیزی حدود چهار میلیارد دلار هزینه نیاز دارد.

وی با بیان اینکه، جنگ اخیر غزه خسارت و تلفات متعدد انسانی و مالی را در نوار غزه به بار آورده است، افزود: برای رفع آلام و رنج های مردم غزه و بازسازی این منطقه تلاش خواهیم کرد.

وی در ادامه به یهودی سازی و هتاکی به مسجد الاقصی اشاره و اعلام کرد که هیچ راهکاری جز نزدیک شدن دیدگاهها در میان کشورهای بین المللی برای حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین وجود ندارد.

"عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهوری مصر در آغاز نشست بازسازی غزه تاکید کرد که بازسازی نوار غزه نیازمند برقراری آتش بس فراگیر است.

کد N538079

وبگردی