آفتاب
صافی‌گلپایگانی:

مسلمانان برای گسترش و تعالی تمدن اسلامی تلاش کنند

مسلمانان برای گسترش و تعالی تمدن اسلامی تلاش کنند

آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی در نوشتاری تاکید کرد که نسل معاصر مسلمان، به‌ویژه نسل جوان در برابر اسلام و این تمدن عظیم و پهناور محمدی مسئول است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، در این نوشتار آمده است: تمدّن و فرهنگ اسلامی را که چهارده قرن در جهان درخشیده گسترش دهید، نسل معاصر مسلمان، بویژه نسل جوان، در برابر اسلام و این تمدن عظیم و پهناور محمدی مسئول است.

وی در این نوشتار ادامه داده است: این تمدّنی است که با تمام کوشش هایی که ابر طاغوتیان شرق و غرب برای محو آن دارند، اکنون همه شئون زندگی بیش از یک میلیارد جمعیت جهان زیر پوشش آن قرار دارد و اندیشه احیای آن، خواب آرام را از دشمنان اسلام می‎گیرد و برای مقابله با اسلام‎گرایی، لاییک‎گرایی را تشویق و ترویج می‎نمایند.

آیت الله صافی گلپایگانی افزوده است: آنان تمدن‌های استبدادی و فرهنگ‌های قبل از اسلام را در جوامع اسلامی مطرح می‎کنند؛ زیرا از احیای اسلام و خودآگاهی مسلمانان ترس و وحشت دارند و با انواع توطئه‎ها، ترفندها و سیاست‌ها، نهضت اسلام‎گرایی، عزّت‎خواهی و استقلال‎طلبی مسلمانان را می‎کوبند.

در بخش دیگری از این نوشتار آمده است: در کشورهای مختلف اسلامی، به بهانه ملیت و مردم سالاری تلاش می‎کنند که این غرور و این آگاهی اسلامی را سرکوب و صدای اسلام، اذان و تکبیر را خاموش، شعائر دین، حجاب، چادر بانوان و سنّت های اسلامی را منسوخ سازند و غرب‎گرایی را در مظاهر فسق و فجور، ترویج موسیقی، نوازندگان، خوانندگان جشنواره‎ها و مسابقات مبتذل رایج نمایند.

آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه این نوشتار بیان کرده است: شما ای شیعیان علی (ع)، ای جوانان غدیری و ای بانوان زهرایی و زینبی، به هوش باشید که دشمن ما و به اصطلاح ابرقدرت های جهان در هیچ سیاستی مثل سیاست اسلام‎زدایی و مبارزه با اسلام‎گرایی اتفاق نظر ندارند و با نقشه‎های دقیق و حساب شده و فشار اقتصادی می‎خواهند این میل به اسلام و بازگشت به اسلام را منکوب و سرکوب کنند.

در قسمت دیگری از این نوشتار آمده است: سلام و درود بر غدیریان که در طول اعصار، در بیش از چهارده قرن، همواره در تمسّک به قرآن و عترت پایداری کرده، در برابر ظلم ها، ستمگری ها، استکبار، استضعاف و استعلای جبّاران، عرض وجود نموده و ثابت و مقاوم در سنگر ولایت، این حصن حصین الهی، از اسلام و مقاصد اسلام، از حقّ و عدالت دفاع نموده‎اند. گوارا باد بر شما این افتخارات بزرگ ای پسران و دختران ابوذر، عمار، حجر، رشید و میثم تمار و ای پاسداران و وارثان خون شهدای بدر، احد و شهدای کربلا، ای مردان رشید و ای جوانان سربلند و ای بانوان عفیف و فداکار و در یک کلمه ای غدیریان!

آیت الله صافی گلپایگانی درادامه این نوشتار آورده است: به خود ببالید و بنازید، و گذشته‎های پر از عزّت، افتخار، شهامت و فداکاری در راه حق و استقامت خود را فراموش نکنید، شما چه خون های پاک و چه جوان های پاک بازی را برای اسلام و دین نثار کرده و قربانی داده‎اید.

در بخش دیگری از این نوشتار آمده است: ما همه مسلمان و شیعه اهل بیت (ع) هستیم، جاهلیّت‎های قبل از اسلام، جاهلیت عرب، جاهلیت عجم، همه ملّی‎گرایی‎ها و در یک عبارت جاهلیت اولی را پشت سرگذارده و به آگاهی اسلامی و رشد و شعور ایمانی رسیده، از محمد و علی و از تهلیل و تکبیر و از قرآن و توحید، هویّت، فرهنگ و شخصیت گرفته‎ایم، این هویت را باید با التزام به آداب و سنن اسلامی حفظ کنیم.

در بخش دیگری از این نوشتار آمده است: بیایید در غدیر، خود را به علی (ع)، به رفتار ،گفتار و به اخلاق علی عرضه کنیم، از آن حضرت درس و سرمشق بگیریم.

خبرگزاری ایسنا منطقه قم

انتهای پیام

کد N538061

وبگردی