آفتاب
روز گذشته در قزوین رخ داد:

اعتراض صنفی کارگران «صنایع کم مصرف ایرانیان» به تعویق ۳ ماه حقوق

اعتراض صنفی کارگران «صنایع کم مصرف ایرانیان» به تعویق ۳ ماه حقوق

«کارفرما از تیر ماه سال جاری هیچ حقوقی به کارگران پرداخت نکرده است./مشکل اصلی این کارخانه تامین نشدن قطعات تولید لامپ است که عمدتا از کشور چین وارد می‌شوند.»

در پی تعویق سه ماه حقوق ۱۲۰ کارگر کارخانه «صنایع کم مصرف ایرانیان» زیر مجموعه کارخانه کنتور سازی ایران در قزوین، روز گذشته (۱۹ مهر ماه) کارگران این واحد با تجمع در محوطه کارخانه دست از کار کشیدند.

یکی از کارگران این کارخانه که هویت‌اش نزد ایلنا محفوظ است، با اعلام این خبر گفت: کارخانه کنتور سازی ایران واقع در استان قزوین از دو کارخانه کنتور سازی و صنایع کم مصرف ایرانیان تشکیل شده است که تجمع اعتراضی دیروز به دلیل تعویق سه ماه حقوق ۱۲۰ نفر از کارگران صنایع کم مصرف ایرانیان (تولید کننده انواع لامپ‌های کم مصرف) صورت گرفته است.

او با بیان اینکه تولید در کارخانه صنایع کم مصرف ایرانیان (لامپ) به حداقل ظرفیت رسیده است، افزود: مشکل اصلی این کارخانه تامین نشدن قطعات تولید لامپ است که عمدتا از کشور چین وارد می‌شوند.

به گفته این کارگر، کارفرمای کارخانه کنتور سازی ایران (واقع در استان قزوین) از تیر ماه سال جاری هیچ حقوقی به کارگران پرداخت نکرده است و دائما به کارگران وعده پرداخت مطالباتشان را می‌دهد و این موضوع باعث خشم کارگران شده است.

این کارگر کمبود نقدینگی را بهانه کارفرما برای عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی کارخانه دانست و در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: کارگران به دلیل ترس از اخراج توان مطرح کردن مشکلاتشان را در نهاد‌های کارگری و رسانه‌ها ندارند و روز گذشته نیز کارگران این واحد حین اعتراض از سوی کارفرما تهدید به اخراج شدند.

این منبع خبری در کارخانه کنتور سازی ایران همچنین اظهار داشت: کارفرما دیروز به کارگران معرض گفته است ما پول کافی برای پرداخت حقوق کارگران داریم اما برای توسعه کارخانه نمی‌توانیم آن را به حساب کارگران پرداخت کنیم.

بر اساس گفته‌های این کارگر، صبح دیروز (۱۹ مهر ماه) کارگران کارخانه صنایع کم مصرف ایرانیان در حالی به تحصن صنفی خود خاتمه دادند که کارفرما قول پرداخت بخشی از مطالباتشان را ظرف روزهای آینده داده است.

کد N538045

وبگردی