آفتاب
جهانگیری در همایش روز جهانی استاندارد:

باید با قاچاق به عنوان یک پدیده شوم مبارزه جدی کنیم

باید با قاچاق به عنوان یک پدیده شوم مبارزه جدی کنیم

معاون اول رییس‌جمهور گفت: قاچاق یک پدیده شوم در کشور است که باید با آن مبارزه جدی داشته باشیم.

معاون اول رییس‌جمهور گفت: قاچاق یک پدیده شوم در کشور است که باید با آن مبارزه جدی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری در مراسم روز جهانی استاندارد با بیان اینکه استاندارد جزئی از زندگی مردم است و جامعه بشری قادر نیست مسائل مرتبط با استاندارد را از زندگی حذف کند، اظهار کرد: کیفیت موضوع تشریفاتی و تبلیغاتی نیست بلکه یک موضوع مهم است که اگر به آن توجه نشود حتما با چالش جدی روبرو می‌شویم.

وی افزود: در بنگاه‌های اقتصادی نیز اگر موضوع استاندارد مورد توجه قرار نگیرد آن بنگاه با مرگ مواجه خواهد شد. در واقع بنگاهی که مساله کیفیت را مساله دست دوم خود بداند نمی‌تواند ادامه حیات داشته باشد و همچنین در رقابت کسانی قادر هستند که گوی رقابت را بربایند که در مرحله اول به این موضوع عمل کنند که محصول ارائه شده از سوی آنها به جامعه از نظر کیفیت و قیمت از دیگران بهتر است.

معاون اول رییس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: برخی خبرها مبنی بر اینکه فلان کالا آلوده است و یا با خود بیماری به همراه دارد موجب دلهره و نگرانی مردم می‌شود و ما را به عنوان یک مسئول ناراحت می‌کند بنابراین باید با کالایی که به سلامت مردم آسیب می‌رساند برخورد کرد.

جهانگیری با بیان اینکه یکی از اهداف مهم استاندارد، بالا بردن ضریب سلامت در جامعه است، همچنین به موضوع مصرف انرژی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: میزان شدت مصرف انرژی در کشور به هیچ وجه قابل قبول نیست و صرفه‌جویی باید به نقطه قابل قبولی برسد.

وی همچنین نظارت بر دستگاه‌هایی که انرژی بالایی صرف می‌کنند را یک ضرورت دانست.

معاون اول رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه تجارت فرامرزی هم‌اکنون مورد توجه دولت قرار گرفته است، اظهار کرد: ما برای خروج از رکود و توسعه صادرات تمرکز ایجاد کرده‌ایم البته در این راستا تسهیل بسیاری از مقررات باید مورد توجه قرار بگیرد.

جهانگیری با بیان اینکه در واردات کالاهای رسمی باید ضوابط و استانداردها اعمال شود، گفت: هیچ لزومی ندارد اجازه دهیم از مبادی رسمی کالاهایی که استانداردهای لازم ندارند وارد کشور شود البته برخی کالاهایی که گفته می‌شود در کشور بی‌کیفیت است از مبادی غیررسمی وارد می‌شوند و به هر ترتیب قاچاق پدیده شومی است که سال‌ها در کشور جا خوش کرده و ما باید با آن مبارزه جدی داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N538033

وبگردی