آفتاب
نماینده زابل با اشاره به حوادث تروریستی سراوان مطرح کرد:

اوضاع نابسامان معیشتی از عوامل جذب افراد ناآگاه به گروهک‌های تکفیری

اوضاع نابسامان معیشتی از عوامل جذب افراد ناآگاه به گروهک‌های تکفیری

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی از بازداشت چند نفر در ارتباط با حوادث تروریستی چند روز گذشته در سراوان خبر داد و خواستار اقدام جدی دولت برای امتداد نوار مرزی و حل مشکلات معیشتی مردم این منطقه شد.

سیدباقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به دو حادثه تروریستی در سراوان در روزهای گذشته، اقدام جدی نیروهای نظامی و امنیتی و همچنین دستگاه قضایی در برخورد با اشرار و عوامل مخل امنیت و آرامش مردم را خواستار شد.

وی با بیان اینکه چند نفر در ارتباط با این حوادث تروریستی بازداشت شدند، یادآور شد: پیگیری‌های جدی در این زمینه صورت گرفته و این موضوع از طرف کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در حال پیگیری است و امیدواریم به نتایج خوبی برسد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امتداد نوار مرزی را از راهکارهای اصلی برای حل مشکلات امنیتی در استان سیستان و بلوچستان عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از عوامل دیگری که باعث به وجود آمدن جریاناتی از این دست می‌شود اوضاع و احوال نابسامان معیشتی مردم است که متاسفانه شرایطی برای معاندان نظام و گروهک‌های تکفیری فراهم می‌کند تا عده‌ای از افراد ناآگاه را جذب کنند و از آنها برای چنین اقداماتی استفاده کنند.

حسینی ادامه داد: آنچه مورد تاکید ماست این است که دولت امتداد نوار مرزی را جدی بگیرد و از سوی دیگر نسبت به حل مشکلات معیشتی مردم اقدام کند. مشخصا بازارچه‌ها و گذرهای مرزی باید فعال شوند تا مردم بتوانند تحت نظارت دولت به فعالیت اقتصادی برای تامین معیشت خود بپردازند.

وی با تاکید بر لزوم ممانعت از ترددهای غیرقانونی به پاکستان، یادآور شد: در همین ترددهای غیرقانونی است که افرادی که به دنبال شرارت هستند به پاکستان می‌روند و آموزش می‌بینند و آمادگی لازم را از نظر جسمانی و فکری پیدا می‌کنند و بعد وارد کشور می‌شوند و دست به اقداماتی می‌زنند، لذا این ترددها باید کنترل شود.

نماینده مردم زابل در مجلس با بیان اینکه دولت پاکستان باید ملزم به مقابله جدی با اشرار و گروهک‌های تکفیری در این کشور شود، اضافه کرد: اگر دولت پاکستان نمی‌تواند از پس مقابله با این گروه‌ها بر آید باید اجازه دهد تا نیروهای ما برای دفاع از حقوق ملت و تامین امنیت مرزنشینان اقدام لازم را در خاک پاکستان انجام دهند.

انتهای پیام

کد N537971

وبگردی