آفتاب
آیت‌الله رودباری:

امامت امیرالمومنین(ع) ضامن تداوم اسلام است

امامت امیرالمومنین(ع) ضامن تداوم اسلام است

استاد برجسته اخلاق و مدرس حوزه‌های علمیه استان گیلان مساله امامت را ضامن تداوم اسلام دانست و گفت: تشتت، تفرق و از بین رفتن خود اسلام مسئله خلافت را مطرح کرد، زیرا خلافت امر فرعی است.

آیت‌الله سیدمجتبی رودباری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، درباره عید غدیر، اظهار کرد: عید غدیر بزرگ‌ترین نماد شیعه است و در این روز حضرت علی(ع) به عنوان امام اول شیعیان از طرف پیامبر اکرم(ص) به عنوان خلیفه مسلمین انتخاب شده است.

وی با اشاره به سخنی از آیت‌الله بروجردی، افزود: آیت‌الله بروجردی معتقد بود که مهم نیست که بعد از پیامبر(ص) ابوبکر به خلافت رسیده است یا امیرالمومنین(ع)، بلکه مهم این است که بعد از رسول خدا چه کسی جایگاه تقنین را دارا می‌باشد.

رودباری ادامه داد: عقل، کتاب، سنت و معصومین و امامت چهار منبع قانونی مسلمانان بعد از رسول خدا(ص) هستند و این منابع برای ما مشخص می‌کند که بعد از پیامبر فقط به دنبال کلام حق و راه درست برویم.

مدرس حوزه‌های علمیه گیلان با اشاره به سخنی از امام راحل (ره) که فرمود «این درست نیست که رسول‌الله (ص) بعد از 23 سال زحمت یک جانشین برای خود تعیین نکند»، تصریح کرد: نمی‌شود جهان اسلام بدون ناظر باشد و یک شخص عادل باید از قوانین اسلام حراست کند؛ به حق معصومین(ع) جانشینان امین و خوبی هستند.

این استاد برجسته اخلاق با اشاره به آیات مربوط به واقعه بزرگ غدیر خم در قرآن، مسئله امامت را ضامن تداوم اسلام دانست و خاطرنشان کرد: تشتت، تفرق و از بین رفتن خود اسلام مسئله خلافت را مطرح کرد، زیرا خلافت امر فرعی است و آن چیزی که در اینجا مهم است خود اسلام است.

انتهای پیام

کد N537953

وبگردی