آفتاب

مصر اسرائیل را به نشست بازسازی غزه راه نداد

مصر اسرائیل را به نشست بازسازی غزه راه نداد

به دنبال درخواست مصر از اسرائیل برای عدم حضور در نشست بازسازی نوار غزه در قاهره به دلیل احتمال عدم مشارکت دیگر کشورها در اعتراض به حضور نمایندگان اسرائیل یک مقام بلند پایه رژیم صهیونیستی عنوان داشت که این رژیم در نشست مذکور شرکت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص، این مسئول رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود اظهار داشت،طی هفته‌های گذشته نامه‌هایی از سوی دفتر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به مقامات اسرائیلی ارسال و در آن تاکید شده است که مصر قصد ندارد از هیچ یک از نمایندگان این رژیم برای مشارکت در نشستی که با حضور 30 تن از وزرای خارجه کشورهای مختلف برگزار می‌شود دعوت بعمل آورد.

این مسئول افزود، مسئولان مصری تاکید کردند که در صورت مشارکت این رژیم در نشست، کشورهای بسیاری به ویژه عربستان و امارات از حضور در آن سرباز می‌زنند. مقامات قاهره همچنین اعلام کردند سرمایه‌های اصلی برای بازسازی نوار غزه توسط کشورهای حوزه خلیج فارس و نه اتحادیه اروپا یا آمریکا تامین می‌شود و مشارکت این رژیم به شکست این نشست خواهد انجامید.آنها از مسوولان صهیونیست خواسته اند این مساله حساس را درک کنند و برای حضور در آن اصرار نورزند.

وی عنوان داشت ،مقامات قاهره تصریح کردند که از این مساله نگران هستند که حضور اسرائیل در کنفرانس موجب لغو حضور دیگر کشورها شود. این در حالی است که پیشتر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ، رژیم صهیونیستی را به کشتار جمعی مردم فلسطین متهم کرده و خواهان محاکمه رهبران آن به دلیل دست داشتن آن‌ها در جنایات جنگی شده بود.

مقامات وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شدند که نتانیاهو نیز در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشته که خواهان همکاری با کشورهای عربی برای پیشبرد روند صلح با فلسطینی‌ها است. بنابر این منفعت اسرائیل در مشارکت در این نشست است.

این مقام رژیم صهیونیستی افزود: اسرائیل شرایط حساس آن‌ها را درک می‌کند و برای دعوت در این نشست فشاری بر آنها وارد نخواهد کرد.

انتهای پیام

کد N537893

وبگردی