آفتاب

آنکارا اعزام غیرنظامیان برای جنگ با داعش را تکذیب کرد

آنکارا اعزام غیرنظامیان برای جنگ با داعش را تکذیب کرد

وزیر خارجه ترکیه ضمن تکذیب مسلح کردن غیر نظامیان و فرستادن آن‌ها برای جنگ با داعش توسط آنکارا گفت: اعزام غیرنظامیان برای جنگ با داعش جنایتی بزرگ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری "فرانس 24" تاکید کرد: آنکارا غیر نظامیان را برای جنگ با گروه "دولت اسلامی" (داعش) مسلح نمی‌کند چرا که اعزام غیرنظامیان برای جنگ علیه داعش جنایتی بزرگ است.

وی افزود: ترکیه به جای این اقدام طرحی برای مقابله جهانی علیه تروریسم پیشنهاد داد چرا که کشتن تنها تعدادی از تروریست‌ها یک اقدام استراتژیک نیست بلکه باید منابع مالی و حمایتی از تروریسم را به طور کامل از بین برد.

وزیر خارجه ترکیه همچنین مدعی شد که نوری مالکی،معاون رئیس جمهور عراق و بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه مسئول رخدادهای کشور خود هستند.

وی تصریح کرد: حملات هوایی که ائتلاف ضد داعش علیه پایگاه‌های این گروه انجام می‌دهد، شکست خورده است و اگر میان همپیمانان ما توافق حاصل شود ما آماده‌ایم تا نیروهای زمینی را برای مقابله با داعش اعزام کنیم.

چاووش اوغلو افزود: توقع داشتن از ترکیه برای اتخاذ اقدامات به تنهایی عادلانه نیست.

وی گفت: سازمان " پ. ک. ک" گروهی است که در ترکیه، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا به عنوان گروهی تروریستی شناخته شده و نباید آن را گروهی بهتر از دیگر گروه‌ها دانست.

انتهای پیام

کد N537808

وبگردی