آفتاب

نتیجه تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به دادگاه می رود و مسئولان سابق باید پاسخگو باشند/ تخلفات قطعی است

نتیجه تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به دادگاه می رود و مسئولان سابق باید پاسخگو باشند/ تخلفات قطعی است

خانه ملت نوشت:

عضو هیات رئیسه کمیته تحقیق وتفحص از بنیاد شهید وامور ایثارگران از جمع بندی نهایی گزارش تفحص تا کمتر از یک ماه آینده خبر داد و گفت: گزارش این کمیته تا 15 آبان‌ماه نهایی و به کمیسیون اجتماعی مجلس ارسال خواهد شد.

مصطفی افضلی‌فرد‌ درباره آخرین وضعیت پرونده تحقیق وتفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: جلسات این کمیته به صورت مستمر در حال انجام است و رایزنی‌ها برای به نتیجه رسیدن این تحقیق و تفحص همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین وسرعین در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری بروز تخلفات مختلف در این تحقیق وتفحص، ادامه داد: این تخلفات بیشتر در حوزه مالی، اداری و اجرایی بوده و توانسته‌ایم تاکنون به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه به زودی گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به مجلس ارایه خواهد شد،‌ گفت: بخشی از این گزارش مربوط به اصلاح رویه‌هایی است که در بنیاد شهید به کار گرفته شده و نسبت به آن انتقاداتی وارد است و بخش دیگر آن به تضییع حقوق افراد ارتباط دارد لذا باید به قوه قضاییه ارسال شده تا مسئولان قبلی بنیاد شهید نسبت به آن پاسخگو باشند.

او یادآور شد: بخشی از این گزارش که بایداز سوی قوه قضاییه بررسی و منجر به صدور حکم شود قادر به ارایه در صحن علنی مجلس نیست اما سایر مواردی که جنبه عمومی‌تر دارد و نیاز به صدور حکم نیست در صحن قرائت خواهد شد.

افضلی‌فرد درباره زمان ارایه گزارش کمیته تحقیق وتفحص در صحن علنی مجلس،‌ گفت: با توجه به اقدامات انجام شده این تحقیق و تفحص تا 15 آبان‌ماه یعنی کمتر از یک ماه دیگر نهایی خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران با یادآوری تاخیر در جمع‌بندی این تحقیق و تفحص، گفت: به دلیل حجم گزارشات و بررسی‌ها و با توجه به تعدد مراکزی که باید مورد تحقیق و تفحص واقع می‌شدند لذا کار این کمیته تاحدودی به طول انجامید که در تلاش هستیم به زودی آن را جمع‌بندی کنیم.

 

23231

 

کد N537799

وبگردی