آفتاب

نیروهای پیشمرگ مانع پیشروی داعشی‌ها در جنوب کرکوک شدند

نیروهای پیشمرگ مانع پیشروی داعشی‌ها در جنوب کرکوک شدند

نیروهای کرد پیشمرگ عراق توانستند مانع حمله نیروهای گروه تروریستی داعش به مناطق کردنشین جنوب استان کرکوک شوند.

نیروهای کرد پیشمرگ عراق توانستند مانع حمله نیروهای گروه تروریستی داعش به مناطق کردنشین جنوب استان کرکوک شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نیروهای پیشمرگ کرد توانستند با توجه به اطلاعات به دست آمده در کرکوک درخصوص طرح داعش برای حمله به مرکز این استان مانع حمله این گروه تروریستی شوند.

منابع امنیتی در استان کرکوک عنوان داشتند که نیروهای داعش به پایگاه‌های نظامی نیروهای پیشمرگ در منطقه "مریم بیک" و "داقوق" واقع در جنوب و غرب کرکوک حمله کردند که به دنبال آن چند تن از نیروهای پیشمرگ کشته و زخمی شدند.

این منابع عنوان داشتند: اتاق عملیات مشترک در اربیل که در برگیرنده مستشاران آمریکایی و افسران پیشمرگ است متوجه شدند که نیروهای داعش در جنوب این شهر مستقر شده و جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی یک حمله هوایی علیه مواضع آن‌ها در جنوب کرکوک انجام دادند که به دنبال آن چندین تن از نیروهای داعش کشته و زخمی شدند.

حزب اتحادیه میهنی کردستان نیز از کشته شدن نخستین زن نیروهای پیشمرگ در مبارزه با نیروهای تروریستی داعش در غرب شهر کرکوک خبر داد.

نیروهای داعش کنترل منطقه الحویجه واقع در جنوب کرکوک را به دست گرفتند و گروه‌های مسلح و مبارزان وابسته به عشایر این منطقه تلاش می‌کنند تا عناصر این گروه تروریستی را مورد هدف قرار دهند.

اکرم العبیدی، یکی از شیوخ عشایر الحویجه که توانسته به منطقه کردستان عراق فرار کند، عنوان داشت: گروه تروریستی داعش تعدادی از ساکنان این منطقه را به اتهام تلاش برای ترور عواملش اعدام کرد.

وی در ادامه افزود: ما نیاز به مسلح کردن عشایر در این منطقه داریم.

این در حالی است که تشکیلات تروریستی داعش با انتشار یک نوار ویدئویی اعلام کرد که نخستین گروه از نیروهایی که به این تشکیلات پیوسته‌اند دوره آموزش نظامی خود را در پادگان ابی عزام الانصاری در نینوای عراق به پایان رساندند.

انتهای پیام

کد N537738

وبگردی