آفتاب

اسنودن: از آمریکا هیچ تضمینی برای محاکمه علنی خود دریافت نکرده ام

اسنودن: از آمریکا هیچ تضمینی برای محاکمه علنی خود دریافت نکرده ام

واحد مرکزی خبر نوشت:

ادوارد اسنودن، مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد هیچ تضمینی برای محاکمه علنی خود از دولت آمریکا دریافت نکرده است. 

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از واشنگتن، اسنودن روز شنبه در مصاحبه با هفته نامه نیویورکر گفت: « من بارها و بارها به دولت گفته ام که اگر آماده برگزاری جلسه محاکمه علنی و عادلانه باشند و من نیز اجازه دفاع از خود را در برابر هیئت منصفه داشته باشم، حاضرم در دادگاه حضور یابم. اما آنها از قبول این درخواست خودداری کردند. »
وی با انتقاد از این موضع دولت آمریکا گفت تنها کسانی که اطلاعاتی برای پنهان کردن دارند با انتشار کامل اطلاعات خود مخالفت می کنند.
اسنودن گفت:« اگر کسی بگوید« من چیزی برای پنهان کردن ندارم» یعنی اینکه هیچ مشکلی با انتشار اطلاعات ندارد. اما دولت در حال حاضر راهی جز توجیه نقض حقوق شما ندارد.»
وی همچنین تصریح کرد مردم باید مراقب باشند اطلاعات شان در اختیار چه شرکت هایی قرار می گیرد، چرا که این شرکت ها با دولت های مختلف همکاری می کنند و به خاطر به خطر انداختن امنیت محصولات و خدماتی که به مردم ارائه می دهند، مستحق اعتماد مردم نیستند.
اسنودن ژوئن 2013 اطلاعات محرمانه ای از آژانس امنیت ملی آمریکا را درباره برنامه های گسترده جاسوسی الکترونیک این کشور در سراسر جهان، از جمله شنود مکالمات تلفنی شهروندان آمریکا و سران کشورهای دیگر افشا کرد.
آمریکا اسنودن را به جاسوسی متهم و گذرنامه وی را باطل کرده است. وی یکم اوت 2013 به مدت یک سال از روسیه پناهندگی موقت گرفت. مقامات روسیه اوت 2014 پناهندگی موقت وی را تا سه سال تمدید کردند.

4949

کد N537717

وبگردی