آفتاب

مقاومت کردها، داعشی‌ها را هم‌چنان در مرکز کوبانی ناکام گذاشته است

مقاومت کردها، داعشی‌ها را هم‌چنان در مرکز کوبانی ناکام گذاشته است

تلاش‌های گروه تروریستی داعش برای به دست گرفتن کنترل مرکز شهر کوبانی در سایه مقاومت بی‌سابقه‌ مبارزان کرد این شهر تاکنون بی‌نتیجه مانده است اما درگیری‌ها میان دو طرف همچنان ادامه دارد.

تلاش‌های گروه تروریستی داعش برای به دست گرفتن کنترل مرکز شهر کوبانی در سایه مقاومت بی‌سابقه‌ مبارزان کرد این شهر تاکنون بی‌نتیجه مانده است اما درگیری‌ها میان دو طرف همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نیروهای گروه تروریستی داعش همچنان کنترل بخش‌هایی از شهر کوبانی سوریه را به دست دارند. این در حالی است که مبارزان کرد ساکن این شهر مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان داده‌اند.

رامی عبدالرحمان، مدیر سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه در تماسی تلفنی با خبرگزاری فرانسه عنوان داشت: نیروهای وابسته به گروه دولت اسلامی حملات بسیار گسترده‌ای را از سمت جنوب شهر کوبانی آغاز کرده‌اند تا بتوانند کنترل مرکز این شهر را به دست بگیرند اما نیروهای کرد مانع گسترش نفوذ آن‌ها شده‌اند.

وی در ادامه افزود: در جریان این حمله درگیری‌های خشونت‌باری به مدت یک و نیم ساعت بین نیروهای این گروه و مبارزان یگان‌های حمایت مردمی که از سه هفته قبل تاکنون خود را برای دفاع از شهرشان آماده کردند به وقوع پیوست.

عبدالرحمان تاکید کرد: نیروهای داعش همچنان تلاش می‌کنند تا خود را به مرکز شهر کوبانی برسانند. در مقابل نیز نیروهای یگان حمایت مردمی عملیات بسیار خوبی را برای مبارزه با این نیروها انجام داده‌اند؛ به طوری که نیروهای دولت اسلامی را وادار به عقب نشینی کرده‌اند.

شهر کوبانی روز شنبه شاهد وقوع درگیری‌های جداگانه در شرق و جنوب و همچنین جنوب غرب آن بوده است.

ساکنان این منطقه عنوان داشتند که صدای درگیری‌ها متوقف نمی‌شود و مبارزان کرد تصمیم گرفته‌اند تا آخرین لحظه از شهر خود دفاع کنند. روز جمعه دست کم 21 نیروی تروریستی داعش و هشت تن از مبارزان کرد کشته شدند. جنگنده‌های وابسته به ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به رهبری آمریکا نیز حملات هوایی علیه مواضع این گروهک تروریستی در استان‌های الرقه و حلب انجام داده‌اند.

پیشتر سازمان ملل نسبت به وقوع یک کشتار گسترده در شهر کوبانی در صورت تسلط داعش بر این شهر هشدار داده بود.

از سوی دیگر یک مسئول ترک عنوان داشت که نزدیک به 545 مجروح از سوی شهر کوبانی وارد ترکیه شده‌اند و 90 درصد آن‌ها به وسیله گلوله مجروح شده‌اند.

درگیری‌ها در این منطقه مرزی همچنان ادامه دارد و اعتراضات کردهای ترکیه نیز علیه سیاست‌های دولتشان در قبال شهر کوبانی نیز همچنان ادامه دارد.

در همین حال تاکنون استراتژی جدید گروهک تروریستی داعش برای اعزام عاملان انتحاری به وسیله خودروهای بمب گذاری شده برای به دست گرفتن کنترل مناطق بیشتری از شهر کوبانی ناکام مانده است.

صالح مسلم، رئیس حزب اتحاد دموکرات عنوان داشت که عملیات گسترده داعش برای نفوذ به جبهه جنوب شرق شهر کوبانی از طریق اعزام عوامل انتحاری به وسیله پنج خودروی بمب گذاری شده ناکام ماند.

وی در ادامه افزود: مبارزان کرد توانستند این خودروهای بمب گذاری شده را قبل از ورود به شهر منفجر کنند و درگیری‌های خشونت‌باری میان دو طرف در مناطق جنوبی و شرقی شهر کوبانی به وقوع پیوسته‌ است.

مسلم تاکید کرد: تلاش‌ها در حال حاضر بر روی خارج کردن عناصر داعش از شهر کوبانی متمرکز شده‌اند و دیگر فرصتی برای آن‌ها فراهم نمی‌شود تا مناطق بیشتری را تحت کنترل خود درآورند.

وی در ادامه افزود: بیشتر مبارزان کرد در شهر کوبانی جوانان این شهر و غیرنظامیان هستند اما مشخص است که دولت ترکیه می‌خواهد کوبانی سقوط کند تا داعش تبدیل به همسایه‌ای برای آن‌ها شود.

استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه نیز نسبت به وقوع کشتار مشابه کشتار سربنیتسای بوسنی در کوبانی سوریه هشدار داد.

انتهای پیام

کد N537637

وبگردی