آفتاب
در پی وقایع عین العرب؛

حزب کارگران کردستان اردوغان را تهدید کرد/ همه نیروهای ما به ترکیه بازگشته‎اند

حزب کارگران کردستان اردوغان را تهدید کرد/ همه نیروهای ما به ترکیه بازگشته‎اند

در پی تحولات اخیر در منطقه "عین العرب" سوریه یک فرمانده‌ نظامی حزب کارگران کردستان، طی اظهاراتی دولت ترکیه را به لغو توافق صلح میان دو طرف تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از سران نظامی حزب کارگران کردستان با اشاره به وضعیت شهر کردنشین "عین العرب" (کوبانی) در سوریه، دولت ترکیه را به لغو توافق صلح تهدید کرد.

وی افزود: اگر شرایط در شهر عین العرب به همین منوال ادامه داشته باشد و برخورد خشونت آمیز با تظاهرات کردها متوقف نشود، نیروهای مسلح این حزب برای دفاع از ملت خود وارد جنگ خواهند شد.

این مقام نظامی ارشد حزب کارگران کردستان که نامش فاش نشده با تاکید بر دفاعی بودن فعالیت نیروهای مسلح این حزب، خطاب به دولت ترکیه افزود: ما تمام نیروهای مسلح خود را که در پی توافق صلح از ترکیه خارج شده بودند به کشور بازگردانده‎ایم، چون سیاستهای آنکارا هیچ تغییری نکرده است.

خاطرنشان می شود در درگیرهای سه روز اخیر میان کردهای ترکیه و نیروهای امنیتی این کشور 32 نفر کشته شده اند. تحلیلگران سیاسی معتقدند مواضع اردوغان در قبال عین العرب، ترکیه را در آستانه جنگ داخلی قرار داده است.

کردهای ترکیه بر اساس آخرین آمار 22 میلیون جمعیت دارند. کردها با داشتن 18 درصد از کل جمعیت ترکیه، بزرگترین اقلیت در این کشور محسوب می شوند. حزب کارگران کردستان به رهبری "عبدالله اوجلان" پیش از امضای توافق صلح، به مدت 30 سال با نظام ترکیه در حال نبرد بوده است.

کد N537539

وبگردی