آفتاب
حاشیه مهر از همایش وحدت اصولگرایان/

همه آمده بودند/ از شروط آیت الله مصباح تا توصیه های شاعرانه تقوی به اصولگرایان

همه آمده بودند/ از شروط آیت الله مصباح تا توصیه های شاعرانه تقوی به اصولگرایان

همایش همگرایی اصولگرایان با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی و حضور اکثر طیف های اصولگرایی شنبه عصر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین همایش وحدت اصولگرایی امروز عصر با حضور اکثر طیف های اصولگرایی با حضور آیت الله مصباح امروز عصر در مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار شد.

همه طبف های اصولگرایی آمده بودند

- سید رضا تقوی، آیت الله موحدی کرمانی، غلامعلی حداد عادل، سعید جلیلی، محمد‌نبی حبیبی ، حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا، حجت‌الاسلام روانبخش، محسن کوهکن، اسدالله بادامچیان، حسین فدایی، مهرداد بذرپاش، فاطمه‌ آلیا، مصطفی میرسلیم، حجت‌الاسلام ابراهیمی، رضا تقی پور، جواد شمقدری، امیری فرد، محمد علی رامین، ترقی، الله کرم، حمیدرضا حاجی بابایی، مصطفی نجار، قدیری ابیانه، حسین طلا، رسایی، علی‌اصغر زارعی، حجت‌الاسلام شیرمردی، حجت‌الاسلام آقاتهرانی، محمد سلیمانی، صادق محصولی، حجت‌الاسلام شجونی، حجت‌الاسلام نبویان، مجتبی رحماندوست، زریبافان، سعید‌لو، سیدمحمد حسینی، مسعود میر‌کاظمی، نقوی حسینی، صدر‌الدین شریعتی، نیکزاد،کامران دانشجو، روح‌الله حسینیان و کریمی اصفهانی از چهره هایی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

 

- این همایش با مداحی سعید حدادیان مداح اهل بیت در مدح امام علی (ع) آغاز شد؛ حدادیان با آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی ابیاتی را در وصف ایشان قرائت کرد.

- با وجود آنکه مجری این مراسم اعلام کرد که دختر حجت الاسلام رضا تقوی امروز به رحمت خدا رفته است اما وی خود را به این مراسم رسانده و به عنوان اولین سخنران در جایگاه قرار گرفت.

- محور صحبت های تقوی بانی برگزار کننده جلسات وحدت، پیرامون موضوع غدیر خم بود. درحالیکه تقوی پیام های واقعه غدیر را تبیین می کرد، آیت الله مصباح بر روی سن آمد. تقوی در آن لحظه گفت: مجلس ما با حضور گران سنگ آیت الله مصباح نورانی شد.

عمار رهبری

- حضار با ورود آیت الله مصباح به سالن با سردادن شعارهایی همچون" صل علی محمد یاور رهبر آمد" ، "صل علی محمد عمار رهبر آمد" از وی استقبال کردند.

پشت پرده جلسات وحدت

- تقوی با تشکر از همه طبف های اصولگرا که در این همایش شرکت کردند در مورد پشت پرده این جلسات گفت: برخی به من می گویند پشت پرده این نشست ها چه کسی است؟ ما پشت صحنه و روی صحنه با هیچکس نیستیم. ما تنها در قبال جامعتین مسئول هستیم و در مورد جلساتمان به جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گزارش می دهیم.

جمع نیروهای انقلابی هدف همایش

- حجت الاسلام تقوی در بخشی از سخنان خود با اشاره به شعار اعتدال دولت یازهم و با بیان اینکه خیلی از نیروهای انقلاب به بهانه این شعار کنار زده شده اند، گفت: هدف ما از این نشست ها جمع کردن نیروهای انقلابی است.

بيا تا مونس هم يار هم غمخوار هم باشيم

- عضو جامعه روحانیت مبارز با خواندن قطعه ای از غزل فیض کاشانی به سخنان خود پایان داد: بيا تا مونس هم يار هم غمخوار هم باشيم/ انيس جان غم فرسوده بيمار هم باشيم/ شب آيد شمع هم گرديم و بهر يکديگر سوزيم / شود چون روز دست و پاي هم در کار هم باشيم / دواي هم شفاي هم براي هم فداي هم/ دل هم جان هم جانان هم دلدار هم باشيم/ بهم يک تن شويم و يکدل و يکرنگ و يک پيشه/ سري در کار هم آريم و دوش بار هم باشيم/ جدائي را نباشد زهره تا در ميان آيد/ بهم آريم سر بر گرد هم پرگار هم باشيم/ حيات يکدگر باشيم و بهر يکديگر ميريم / گهي خندان ز هم گه خسته و افکار هم باشيم..

 

پخش اعلامیه بیانات رهبری در مورد آیت الله مصباح

- در طول برگزاری این نشست، در سالن اعلامیه هایی در میان حضار از بیانات رهبر انقلاب درباره شخصبت آیت الله مصلاح یزدی پخش می شد. در صفحه اول این اعلامیه به نقل از رهبر انقلاب نوشته شده بود:" این سه جهت در ایشان جمع است: هم علم، هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا. این سه تا با هم در وجود ایشان خیلی ارزشمند است."

- آیت الله مصباح نیز در سخنرانی خود با بیان اینکه امتحان هایی در مسیر زندگی انسان ها قرار دارد به تحولات برخی از افراد در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تحولاتی که به نظر من برای خودشان هم باورکردنی نبود؛ یعنی اگر روزی به آنها می گفتند که قرار است چنین شوید می گفتند محال است؛ اما شدند!

شروط مصباح برای اصولگرایان

- وی در ادامه صحبت های خود سه شرط را برای اصولگرایان نام برد و گفت: مقدمات اصول فکری، اصول ارزشی و اصول روشی؛ اصولگرا یعنی کسانی که این سه دسته مقدمات را رعایت کرده اند و بنا گذاشته اند که رعایت کنند؛ یعنی گفتند ما ولایت فقیه را قبول داریم و تا پای جان آن را حفاظت می کنیم.

- پس از سخنرانی آیت آلله مصباح، مراسم به پایان رسید و از آنجایی که دیگر چهره های اصولگرایی حاضر در مراسم امکان سخنرانی نیافتند خبرنگاران برای جویا شدن نظرات آنان نسبت به برگزاری این همایش به سراغ آنان رفتند. اما تنها سعید جلیلی بود که در نیمه مراسم و در حین سخنرانی آیت الله مصباح جلسه را ترک کرد.

اگر اختلاف نبود وحدت لازم نبود

- غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران  درباره ارزیابی از اولین گام همایش همگرایی اظهار داشت: ارزیابی من از این همایش مثبت است و در واقع این همایش اجتماعی از سلایق مختلفی است و علامتی است از اینکه بشود به آینده خوشبین بود. همچنین حدادعادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر تمایل پایداری‌ها به طیف سنتی یادآور شد: اصلاً اگر اختلافی وجود نداشت، وحدت هم لازم نبود لذا ما به خاطر اختلاف‌ها می‌خواهیم وحدت کنیم.

ما مرید آیت‌الله مصباح هستیم

- آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی عضو جامع روحانیت مبارز نیز در جمع خبرنگاران درباره این همایش اظهار داشت: علاوه بر جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین، مرکز آموزشی امام خمینی (ره) و شخص آیت‌الله مصباح نیز در تصمیم‌گیری اصولگرایان حضور دارد. وی تاکید کرد: ما مرید آیت‌الله مصباح هستیم.

نقش ویژه جامعیتن در وحدت اصولگرایان

- علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نیز در مورد محوریت وحدت اصولگرایان گفت: ساز و کار وحدت باید در مسیر مشخص شود اما جامعتین همیشه یک نقش ویژه دارد. وی تاکید کرد: خروجی این جلسه، وحدت است و در آینده باید همگرایی مناسبی میان اصولگرایان شکل بگیرد.

ساز و کار وحدت میان اصولگرایان جای بحث دارد

- در همین راستا حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی هم با اشاره به این همایش تصریح کرد: هر جلسه‌ای که در راستای همگرایی باشد، مفید است. وی افزود: ساز و کار وحدت میان اصولگرایان جای بحث دارد اما محوریت روحانیت و فراگیری آن، نقش اساسی در همگرایی میان اصولگرایان دارد.
 

کد N537491

وبگردی