آفتاب

انتقاد نیجریه از اقدام آمریکا در جلوگیری از فروش سلاح به این کشور

انتقاد نیجریه از اقدام آمریکا در جلوگیری از فروش سلاح به این کشور

دولت نیجریه از آمریکا به سبب جلوگیری از دسترسی این کشور به خرید سلاح شدیدا انتقاد و این تلاش‌ها را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ریانووستی، دولت نیجریه همچنین سازمان عفو بین‌الملل را که اخیرا در گزارشی از نقض حقوق بشر توسط نیروهای امنیتی نیجریه انتقاد کرد، محکوم و این سازمان را متهم کرد که در حمایت از حقوق بشر صادقانه عمل نمی‌کند.

یک مقام بلندپایه دولت نیجریه که نام خود را فاش نساخت اخیرا در مصاحبه‌ای به یک رسانه دولتی این کشور گفت: این سوال مطرح است که آمریکایی‌ها چطور می‌خواهند که ما برای متوقف کردن حملات تروریستی بوکوحرام علیه مردم کشورمان وقتی که دسترسی ما به سلاح و مهمات مختل می‌شود، عمل کنیم؟ آمریکایی‌ها با این حال مدعی هستند که همواره از ما می‌خواهند تهدید تروریسم را متوقف کنیم اما با انجام این قبیل اقدامات از سوی آن‌ها، چطور می توان چنین کاری انجام داد؟

این مقام نیجریه‌ای اضافه کرد: مگر ما اطلاع نداریم که آمریکایی‌ها چطور در سراسر جهان با تروریسم مبارزه می‌کنند؟ آیا سازمان عفو بین‌الملل این وقایع را نمی‌بیند؟ من نمی‌خواهم باور کنم که آن‌ها در حمایت از جنگ با تروریسم در نیجریه صادق هستند.

اگرچه واشنگتن چند بار این ادعا که جلوی فروش سلاح به نیجریه را می‌گیرد، رد کرده اما اخیرا جیمز انتوییستل، سفیر آمریکا در نیجریه در کنفرانسی خبری در دانشگاه آمریکایی نیجریه گفته است: واشنگتن بابت نقض حقوق بشر توسط سربازان نیجریه‌ای در جنگ با تروریسم نگران است.

ماه گذشته میلادی سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی از نقض حقوق بشر توسط نیروهای پلیس و ارتش نیجریه در این کشور انتقاد و آنها را به ارتکاب شکنجه متهم کرد.

انتهای پیام

کد N537464

وبگردی