آفتاب
ماری هارف خبر داد:

هیئت نظامی آمریکا به ترکیه می رود/ توافق دو کشور برای آموزش مخالفان سوریه

هیئت نظامی آمریکا به ترکیه می رود/ توافق دو کشور برای آموزش مخالفان سوریه

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد در مورد تجهیز و آموزش نظامی معارضان دولت سوریه با ترکیه به توافق رسیده و در این راستا به زودی هیئتی آمریکایی به آنکارا می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه استار ترکیه، وزارت خارجه آمریکا از توافق مقامات کشورش با ترکیه بر سر تجهیز و آموزش نظامی گروه های به اصطلاح میانه رو مخالف دولت "بشار اسد" خبر داد. "ماری هارف" دستیار سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان این مطلب گفت ترکیه پذیرفته است به گروه های مخالف نظام سوریه آموزش نظامی داده و سلاح در اختیار آنها بگذارد.

هارف با اشاره به سفر قریب الوقوع یک هیئت نظامی آمریکایی به آنکارا افزود این هیئت قصد دارد در این سفر با مقامات نظامی ترکیه دیدار و در خصوص این موضوع رایزنی کند. به گفته وی قرار است در گام نخست حدود 2 هزار معارض سوری توسط کارشناسان نظامی ترک و آمریکایی در خاک این کشور آموزش ببینند.

روز گذشته نیز رئیس دستگاه اطلاعاتی ترکیه با مقامات آمریکایی دیدار کرد. کاخ سفید با انتشار بیانیه ای از دیدار "هاکان فیدان" رئیس سازمان اطلاعات ترکیه و "لیزا موناکو" مشاور باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در امور امنیت ملی و مبارزه با تروریسم آمریکا در واشنگتن خبر داد. بر اساس این گزارش دو طرف در خصوص تحولات اخیر سوریه و راههای مقابله با گروه ترویستی داعش در قالب ائتلاف بین المللی علیه این گروه تروریستی به بحث و رایزنی پرداخته اند.

کد N537379

وبگردی