آفتاب

نقض مجدد آتش‌بس میان هند و پاکستان در کشمیر

نقض مجدد آتش‌بس میان هند و پاکستان در کشمیر

مقامات محلی کشمیر اعلام کردند، نیروهای هند و پاکستان در مرز دو طرف در منطقه کشمیر به تبادل آتش پرداختند و باعث از سرگیری تنش‌ها در این منطقه شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای هند و پاکستان پس از آنکه مدت 9 روز با خمپاره و مسلسل‌های در منطقه کشمیر به تبادل آتش پرداختند، روز پنج‌شنبه گذشته درگیری را متوقف کردند؛ با این حال تنش میان دولت‌های دو کشور همچنان ادامه پیدا کرد.

یک مقام ارتش هند اظهار داشت، سربازان مرزبانی پاکستان امروز (شنبه) 10 پست مرزبانی هند را در بخش پونچ هدف قرار دادند. وی اضافه کرد: سربازان ما به تلافی این حملات اقدام به شلیک کرده و درگیری سنگینی رخ داد.

هنوز از تلفات این درگیری گزارشی منتشر نشده است و طرف پاکستانی تاکنون در مورد بروز مجدد درگیری در منطقه کشمیر اظهارنظری نکرده است.

طی روزهای اخیر دو طرف همدیگر را مقصر به راه انداختن بحران در مرز منطقه کشمیر می‌کنند و دولت پاکستان گفته است که هند به رهبری نارندرا مودی در حال قدرت‌نمایی در خصوص مناقشه کشمیر است.

همچنین دهلی‌نو نیز متقابلا اعلام کرد که اسلام آباد به تنش‌ها دامن می‌زند تا مناقشه 67 ساله بر سر کشمیر را زنده نگه دارد و متعهد شد تا به هرگونه تلاش پاکستان برای ایجاد مشکل در منطقه کشمیر با قدرت پاسخ دهد.

ژنرال کی اچ سینگ از مقامات ارتش هند اظهار داشت: پاکستان می‌خواهد به مساله کشمیر جنبه بین‌المللی بدهد، اما در این کار شکست خورده است.

وی افزود: آن‌ها در نفوذ دادن تروریست‌ها به خاک هند شکست خوردند و می‌خواهند با آتش گشودن به سوی پست‌های ما به آن‌ها پوششی برای نفوذ بدهند اما ما پاسخی دندان‌شکن داده‌ایم.

انتهای پیام

کد N537325

وبگردی