آفتاب
جلیلی:‌

طرح افزایش تعداد نمایندگان هنوز در صحن علنی تصویب نشده است

طرح افزایش تعداد نمایندگان هنوز در صحن علنی تصویب نشده است

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت که طرح کمیسیون شوراها برای اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان هنوز در صحن علنی به تصویب نرسیده و قانونی شدن آن منوط به رای نمایندگان است.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: لایحه افزایش تعداد نمایندگان یک بار در مجلس هشتم در صحن علنی مطرح شد اما نمایندگان با کلیات آن مخالفت کردند. در مجلس نهم نیز 26 نفر از نمایندگان طرحی را با همین عنوان در کمیسیون شوراها مطرح کردند.

وی افزود: آنچه در کمیسیون شوراها نهایی شده نیازمند تصویب در صحن علنی است و تا پیش از تصویب در صحن مبنای قانونی ندارد. ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود این طرح در مجلس هشتم هم به نتیجه نرسد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عرف است وقتی در حوزه‌های سیاسی تصمیمی اتخاذ می‌شود نظر شوراهای شهر و روستا، مسئولین شهری و نمایندگان مجلس درباره آن اتخاذ شود اما در این طرح از نمایندگان نظری گرفته نشده و تنها نظر استانداران لحاظ شده است.

به گزارش ایسنا، در طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه که در کمیسیون شوراها نهایی شده، تغییراتی در مورد حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا پیش‌بینی شده که قانونی‌ شدن آن منوط به تصویب در صحن علنی مجلس خواهد بود.

انتهای پیام

کد N537280

وبگردی