آفتاب

ضرغامی در باکو/ خرید فرستنده‌های پرقدرت دیجیتال

ضرغامی در باکو/ خرید فرستنده‌های پرقدرت دیجیتال

با سفر سید عزت‌الله ضرغامی به باکو، جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران همکاری در زمینه‌ی فنی و تولیدات رسانه‌ای را ارتقاء می‌دهند.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، رییس سازمان صداوسیما پس از دیدار با وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان در باکو اعلام کرد: درباره‌ی تشکیل کمیته مشترک بررسی مسایل رسانه‌ای در حوزه‌های فنی و محتوایی به توافق رسیدیم که امیدواریم این کمیته بتواند در جهت پیشبرد فعالیت‌های رسانه‌ای و در نهایت ارتقای فعالیت‌های مشترک دو کشور موثر باشد.

ضرغامی که به دعوت وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده است، با اشاره به روابط بسیارخوب دو کشور و دو ملت گفت: در مورد مسائل فنی و وجود برخی تداخلات در امواج سیگنال‌های تلویزیونی صحبت شد و خوشبختانه با همکاری‌هایی که از گذشته داشتیم و امروز هم آقای وزیر اشاره کرد تا حد زیادی این مشکلات حل شده است.

ضرغامی با اشاره به روابط فرهنگی خوب دو کشور افزود: بسیاری از سریال‌های ایرانی در جمهوری آذربایجان پخش شده است و از لحاظ فرهنگی بسیاری از برنامه‌های تولیدی دو کشور نزدیک به هم است، بنابراین اگر هم درباره برخی برنامه‌ها برداشت رسانه‌ای متفاوتی وجود داشته باشد، خیلی مهم نیست بلکه مهم نگاه جامع رسانه‌ای است که وجود دارد.

ضرغامی به مسائل منطقه ای و موضوعات رسانه ای آن نیز اشاره کرد و افزود: فضای سایبری موجود کمک زیادی به داعش کرده است و متاسفانه غرب حاضر نیست خدمات فضای مجازی را برای داعش مسدود کند.

وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان هم در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که آقای ضرغامی گفت در حال حاضر مشکلی به نام تداخل امواج و فرکانس‌های دو کشور وجود ندارد.

وی افزود: طرفین با درک متقابل، از پخش مطالب و برنامه‌هایی که مایه آزردگی همدیگر شود یا باعث خدشه‌دار شدن روابط و مصالح ملی و سیاسی یکدیگر شود، خودداری می‌کنند.

وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان گفت: کمیته مشترک رسانه ای درباره تعمیق و بهبود روابط رسانه ای و محتوای برنامه های رسانه های دو کشور نظارت و فعالیت می‌کند و در جهت تامین منافع و مصالح دو کشور اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

در این سفروزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان با توجه به پیشرفت‌های فنی صداوسیما برای خرید فرستنده‌های پرقدرت دیجیتال از ایران اعلام آمادگی کرد که اولین نمونه این فرستنده‌ها به زودی به باکو ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

کد N537217

وبگردی