آفتاب

چین گزارش حقوق بشر آمریکا را به باد انتقاد گرفت

چین گزارش حقوق بشر آمریکا را به باد انتقاد گرفت

سخنگوی وزارت خارجه چین گزارش حقوق بشر آمریکا را درباره اعمال محدودیت‌ های شدید علیه حامیان حقوق بشر به باد انتقاد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیدپرس، "هونگ لی" سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد از گزارش حقوق بشر آمریکا درباره اعمال محدودیت‌ های شدید علیه حامیان حقوق بشر، سازمان‌ های مذهبی و دیگر اعضای جامعه مدنی در چین تاکید کرد که کمیسیون مستقل اجرایی-کنگره‌ ای آمریکا حقایق را مطرح نمی کند و با هدف قبلی به چین حمله می‌ کند.

در گزارش کمیسیون مستقل اجرایی-کنگره‌ ای آمریکا آمده است که پیشرفتی در حقوق بشر و شرایط اجرای قانون در چین در سال گذشته حاصل نشده و محدودیت‌ های اعمال شده بر تجمعات و بیانات صلح‌ آمیز و فعالیت‌ های مذهبی در چین همچنان ادامه دارد.

این هیئت آمریکایی همچنین خواستار حمایت اعضای کنگره و دولت از دموکراسی هنگ‌ کنگ و بازدید از این منطقه شد. معترضان هنگ‌ کنگی خواستار برگزاری انتخابات آزاد و بدون نظارت چین در سال 2017 هستند زیرا برای اولین بار است که رئیس دولت محلی به طور مستقیم از سوی مردم انتخاب می شود.

در همین رابطه دولت هنگ کنگ انجام مذاکره با رهبران دانشجویان در زمینه نحوه انتخاب در این منطقه را که قرار بود روز جمعه برگزار شود، لغو کرد که همین موضوع باعث شد تا دانشجویان معترض بر ادامه تظاهرات تا زمان دستیابی به اهداف خود تاکید کنند.

تجمع معترضان در خیابانها در اعتراض به تصمیم دو ماه پیش کنگره ملی خلق چین در زمینه نحوه انتخاب رئیس منطقه هنگ کنگ همچنین باعث بروز مشکل در خدمات حمل و نقل شده است.

کد N537157

وبگردی