آفتاب
تویسرکانی:

با تصویب قانون کاداستر دستگاه‌ها مکلف به همکاری با سازمان ثبت می‌شوند

با تصویب قانون کاداستر دستگاه‌ها مکلف به همکاری با سازمان ثبت می‌شوند

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با تصویب قانون کاداستر مشکلات موجود بر سر راه اجرای کاداستر جامع کشور برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد توسیرکانی در حاشیه مراسم ختم ولی الله خبره در جمع خبرنگاران گفت: شورای نگهبان در یک مرحله 5 ایراد به طرح کاداستر گرفت و در مرحله بعد یک ایراد دیگر به این طرح گرفته شد که هفته گذشته در مجلس اصلاح شد تا به شورای نگهبان برگردد و امیدواریم تأیید شود.

وی درباره یک ساله شدن ثبت آنی اسناد گفت:‌ یک اقدام مهم ملی بود که ان‌شاء‌الله آثار زیادی در کشور خواهد داشت و نتیجه‌اش هم این است که می توان ارزیابی دقیقی از معاملات و قراردهای رسمی در کشور داشت.

تویسرکانی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان‌هایی مانند منابع طبیعی با سازمان ثبت اسناد و اموال کشور همکاری می‌کنند گفت: یکی از نواقصی که مانع پیشرفت کاداستر بود خلاء قانونی بود که ان‌شاء الله با تصویب قانون دستگاه‌ها مکلف خواهند شد که همکاری لازم را داشته باشند.

وی در پایان گفت : امیدواریم با تأمین نظر شورای نگهبان قانون کاداستر به تصویب برسد تا ان‌شاء الله به سرعت کاداستر جامع کشور انجام شود.

انتهای پیام

کد N537135

وبگردی