آفتاب

اعزام نظامیان اسپانیا به عراق

اعزام نظامیان اسپانیا به عراق

ایسنا نوشت:

 وزارت دفاع اسپانیا اعلام کرد که این کشور حدود 300 مستشار نظامی را طی یک مأموریت دو ماهه برای آموزش ارتش عراق به این کشور می‌فرستد.

به گزارش خبرگزاری هند- آسیا، پدرو مونس، وزیر دفاع اسپانیا اعلام کرد، دولت با این تصمیم موافق است اما هنوز باید توسط پارلمان تأیید شود. این اقدام به عنوان همکاری با تلاش‌های ائتلاف جهانی تحت رهبری آمریکا علیه افراط‌گراهای داعش صورت می‌گیرد.

وزیر دفاع اسپانیا افزود: اسپانیا همچنین پیشنهاد داده تا در واکنش به نیازهای فرماندهی مرکزی آمریکا، ظرفیت پایگاه‌های هوایی خود را که میزبان نیروهای آمریکایی هستند، افزایش دهد. این تصمیم طی توافقنامه بین واشنگتن و مادرید صورت گرفته و نیازی به تصویب پارلمان ندارد.

مورنس هم‌چنین تأکید کرد، مأموریت اسپانیا در عراق شامل ورود مستقیم به جنگ نمی‌شود.

وی توضیح داد، این نیروها برای آموزش عراقی‌ها با ایتالیایی‌ها همکاری می‌کنند و یک تیپ از ارتش عراق را طی هفت یا هشت هفته آموزش می‌دهند.

آموزش‌ها بر استفاده از مهمات انفجاری و خنثی‌سازی مین و همچنین عملیات‌های ویژه متمرکز است.

این 300 نظامی شامل 69 نیروهای حفاظتی و گارد محافظ، 60 مربی در سه گروه و 10 فرمانده و مدیر اطلاعاتی است. به گفته مورنس باقی نیروها، نیروهای پشتیبانی، امنیتی و امور آموزشی خواهند بود.

این وزیر اسپانیایی همچنین اظهار کرد، طی هفته آتی به منظور دیدار با چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا به مقر فرماندهی مرکزی آمریکا درفلوریدا سفر خواهد کرد.

مورنس در پایان عنوان داشت: نقش ائتلاف بین‌المللی در عراق تنها جلوگیری از پیشرفت‌های گروه داعش نیست، بلکه فراهم کردن شرایط برای ایجاد ساختاری درست برای کشور و تضمین امنیت شهروندان آن نیز وظیفه این ائتلاف است.

52261

کد N537079

وبگردی