آفتاب

والری آموس: اگر برای نجات کوبانی کاری نکنیم تراژدی دیگری برای سوری‌ها رقم می‌خورد

والری آموس: اگر برای نجات کوبانی کاری نکنیم تراژدی دیگری برای سوری‌ها رقم می‌خورد

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور هماهنگی کمک‌های اضطراری با درخواست برای کمک به ساکنان محاصره شده کوبانی گفت: اگر ما هم اکنون اقدام نکنیم، یک تراژدی دیگر برای مردم سوریه و لکه ننگی برای وجدان بشریت اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور هماهنگی کمک‌های اضطراری روز جمعه از جامعه بین‌الملل درخواست کرد تا به ساکنان محاصره شده شهر کوبانی واقع در شمال سوریه کمک کنند.

وی گفت: من از تمام مسئولان درخواست می‌کنم تا فورا وارد عمل شوند. نقض بین‌المللی حقوق بشر و قوانین بین‌المللی باید متوقف شود. اگر ما هم اکنون وارد عمل نشویم، یک تراژدی دیگر برای مردم سوریه به وقوع می‌پیوندد و لکه ننگی برای بشریت خواهد بود.

آموس گفت: من به شدت نگران مردمی هستم که در شهر کوبانی (عین العرب) در مرز سوریه و ترکیه گرفتار مانده‌اند. اطلاعات دقیقی در دست نیست اما گزارش‌ها نشان می‌دهد مردمی در این شهر مانده‌اند که نتوانسته‌اند خارج شوند.

همچنین گزارش شده است که هزاران نفر در خارج از این شهر و در مرز ترکیه هستند. داعش نشان داده است که به مردم شهرهایی که تصرف می‌کند رحم نمی‌کند. ما باید به کمک این مردم برویم و به آن‌ها کمک کنیم.

طبق گزارش رسانه‌های خبری،‌ شبه نظامیان تروریست دولت اسلامی موسوم به داعش تقریبا نیمی از شهرهای سوریه را تصرف کرده و پیشروی این گروه به رغم حملات ائتلاف ضد داعش ادامه دارد.

استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه گفته است، در صورتی که کوبانی تصرف شود بیش از 12 هزار تن احتمالا کشته می‌شوند.

به گفته وی، تندروها کنترل 400 کیلومتر از مرز سوریه با ترکیه را در دست گرفته‌اند و حدود 700 تن از جمله سالخوردگان در این شهر سوریه گیر افتاده‌اند.

انتهای پیام

کد N536813

وبگردی