آفتاب

معاون اول رییس جمهور وارد شیراز شد

معاون اول رییس جمهور وارد شیراز شد

معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در این سفر جهانگیری را همراهی می كنند.

معاون اول رییس جمهور به منظور بازدید و بهره برداری از چند پروژه عمرانی و همچنین شركت در مراسم یادروز حافظ، دقایقی پیش وارد شیراز شد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز(شنبه) در بدو ورود به فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز، از سوی استاندار و شماری از مدیران ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت.

بازدید از پارك علم و فناوری فارس، افتتاح پروژه قطار شهری شیراز، شركت در جلسه شورای اداری استان، سخنرانی در مراسم یادروز حافظ و زیارت حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ از برنامه های معاون اول رییس جمهور در این سفر یكروزه است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در این سفر جهانگیری را همراهی می كنند.

جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه شیراز طی گفتگوئی، فارس را از مهمترین و بزرگترین استانهای کشور برشمرد و افزود: استان فارس به لحاظ فرهنگی و تاریخی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار و رسیدگی به مشکلات و مسائل این استان از مهمترین وظایف مسئولین کشور است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه استان فارس از نظر اقتصادی استانی مهم و در بخش کشاورزی نیز از اصلیترین استانهای کشور محسوب میشود خاطرنشان کرد: متاسفانه در سالهای اخیر که کشور با خشکسالی مواجه شده، کشاورزی استان فارس نیز دچار آسیب‌هایی شده و با مشکلاتی مواجه گردیده است.

وی افزود: وجود مقدس حضرت احمدبن موسی(ع)‌شاهچراغ در شیراز نیز به اهمیت این استان افزوده و برای هر ایرانی آرزوست که در این مکان مقدس حضور یابد و سومین حرم اهل بیت را زیارت کند.

جهانگیری در ادامه به بخشی از برنامه‌های سفر خود به شیراز اشاره کرد و گفت: در این سفر علاوه بر زیارت بارگاه نورانی شاهچراغ و افتتاح مترو شیراز، در مراسم یادروز حافظ نیز حضور خواهم یافت.

وی همچنین از شرکت در جلسه شورای اداری استان فارس خبر داد و گفت: در این جلسه درخصوص مسائل و مشکلات استان بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه استان فارس در بخش علمی و دانشگاهی گفت: توجه به مسائل علمی و فناوری یکی از رویکردهای جدی دولت است و در این سفر نیز از پارک علمی و فناوری فارس بازدید خواهم کرد.

جهانگیری اظهار امیدواری کرد با کمک مردم و مسئولین، استان فارس روز به روز روند توسعه و پیشرفت را در همه زمینه‌ها بپیماید.

 

کد N536747

وبگردی