آفتاب

درگیری مستقیم کردها و تروریستهای داعش در خیابانهای عین العرب

درگیری مستقیم کردها و تروریستهای داعش در خیابانهای عین العرب

همزمان با حملات جدید جنگنده های ائتلاف به مواضع داعش در شرق و جنوب عین العرب(کوبانی)، منابع از درگیری مستقیم تروریستهای داعش و کردها در خیابانهای این شهر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "رامی عبدالرحمن" رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه در یک گفتگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که درگیریها میان نیروهای مردمی کرد و تروریستهای داعش در شهر عین العرب (کوبانی) همچنان در جریان است.

وی افزود: درگیریها میان تروریستها و افراد مسلح کرد در شرق، جنوب و جنوب غرب کوبانی همچنان در جریان است.

وی همچنین اعلام کرد که کردها توانستند حمله داعش را در شرق کوبانی خنثی کنند و در جریان درگیریهایی که در شرق کوبانی رخ داد دهها تروریست به هلاکت رسیدند.

عبدالرحمن همچنین خاطر نشان شد که تروریستهای داعش همچنان در حال تلاش برای نفوذ به مرکز شهر هستند.

تروریستهای داعش از سه هفته پیش تا کنون در تلاشند بر شهر کوبانی واقع در شمال سوریه سیطره پیدا کنند و طبق گزارشی که القدس العربی در این خصوص منتشر کرده است داعش هم اکنون بر 40 درصد از اراضی کوبانی سیطره دارد.

النشره نیز به نقل از دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف بین المللی علیه داعش دو پایگاه مربوط به این گروه تروریستی را  در شرق و حومه جنوبی کوبانی در ساعات اخیر مورد هدف  قرار دادند.

این در حالی است که با وجود حملات جنگنده های ائتلاف به مواضع داعش در عین العرب، داعش همچنان در حال پیشروی است و شک و تردیدها در خصوص حسن نیت و نتیجه بخش بودن این حملات افزایش یافته است.

 از سوی دیگر شبکه اسکای نیوز عربی نیز درگیری مستقیم کردها و تروریستهای داعش در خیابانهای مختلف کوبانی خبر داد.

شایان ذکر است شهر کوبانی از حدود سه هفته پیش تا کنون در معرض حملات وحشیانه تروریستهای داعش قرار دارد و طبق گزارشهای بین المللی بیش از 80 درصد ساکنان آن از این شهر خارج شده و به مرزهای ترکیه پناه برده اند.

 

کد N536704

وبگردی