آفتاب
چتر حمایتی هلال‌احمر ایران برسر کشورهای نیازمند

تشریح کمک به مردم کوبانی تا سوریه

تشریح کمک به مردم کوبانی تا سوریه

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر در نشستی در مورد ارسال محموله‌های جمعیت هلال‌احمر به مردم غزه، عراق، سوریه و کشورهای آفریقایی درگیر ابولا توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار "اجتماعی" خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر شهاب‌الدین محمدی‌عراقی صبح امروز در نشست خبری در تشریح جزییات محموله‌های بشردوستانه ارسالی از سوی جمعیت هلال‌احمر به کشورهای مختلف در مورد ارسال کمک به کوبانی، گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص، امکان کمک‌رسانی خاص به این شهر وجود ندارد؛ اما با هلال‌احمر ترکیه روابط خوبی داریم و امیدواریم این مهم تحقق یابد.

وی همچنین در تشریح عملکرد این جمعیت در بحران عراق گفت: طی هفت مرحله 584 تن کمک‌های بشردوستانه شامل چادر و پتو به ارزش بیش از 20 میلیارد ریال به این کشور ارسال شده است.

آمادگی برپایی اردوگاه مرزی در عراق/محموله 44 تنی در حال ارسال

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه کمک‌هایی نیز با هماهنگی NGOهای محلی از سطح استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و ایلام جمع‌آوری و به این منطقه ارسال شده است، از آمادگی این جمعیت برای ارسال یک محموله 44 تنی شامل پتو، چادر، زیرانداز و... خبر داد و گفت: همچنین آمادگی داریم تیم‌های پزشکی و درمانی نیز در مناطق مرزی مستقر شوند.

وی با اشاره به تداوم جنگ در عراق گفت: پیش‌بینی‌های ما نشان می‌دهد که ممکن است تعداد آوارگان افزایش یابد و آنها به منظور امنیت به طرف مرزهای ما حرکت کنند که آمادگی برپایی اردوگاهی نیز در مرز داریم.

برنامه‌ای برای ورود به بازسازی غزه نداریم

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر در ادامه با اشاره به ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه گفت: جمعیت هلال‌احمر ایران از ابتدا طی مکاتباتی حملات 51 روزه به غزه را محکوم کرد.

محمدی‌عراقی با اشاره به کمک 11 میلیارد تومانی مردم به غزه گفت: چندی پیش هیاتی ایرانی با هماهنگی مسئولان هلال‌احمر مصر به این کشور اعزام شد و با صلیب سرخ فلسطین نیز مذاکراتی داشت که نیازها احصا و هماهنگی برای ارسال محموله انجام شد که نهایتا محموله‌ای 77 تنی شامل موادغذایی، دارو، چادر و پتو به این منطقه ارسال شد.

وی در ادامه از خرید 10 دستگاه آمبولانس خبر داد و گفت: خرید آمبولانس پیچیدگی‌های خاص خود را دارد به گونه‌ای که طرف مقابل باید مطمئن می‌شد که این آمبولانس‌ها تنها جنبه درمانی دارند و نمی‌توان از آن برای مصارف دیگر استفاده کرد.

ادامه دارد...

کد N536575

وبگردی