آفتاب

وضعیت پرونده‌های مهدی هاشمی و غنچه قوامی به نقل از علیزاده‌طباطبایی

وضعیت پرونده‌های مهدی هاشمی و غنچه قوامی به نقل از علیزاده‌طباطبایی

وکیل‌مدافع غنچه قوامی گفت: امروز (شنبه) احضاریه زمان برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده موکلم به صورت رسمی به من ابلاغ شد.

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: طبق احضاریه ارسالی ساعت 11 روز سه‌شنبه - 22 مهرماه - جلسه رسیدگی به پرونده غنچه قوامی در شعبه 26 دادگاه انقلاب برگزار می‌شود.

وی یادآور شد که هنوز نتوانسته با موکلش دیداری داشته باشد.

علیزاده‌طباطبایی که وکالت مهدی هاشمی را نیز بر عهده دارد درباره زمان برگزاری دادگاه موکلش گفت: احتمالا هفته آینده جلسه بعدی دادگاه موکلم برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پیش از این علیزاده طباطبایی درباره پرونده غنچه قوامی گفته بود اتهامی که در کیفرخواست علیه موکلم مطرح شده «فعالیت تبلیغی علیه نظام» است که مجازات برای چنین اتهامی سه ماه حبس است. اما موکلم بیش از 100 روز است در بازداشت به سر می‌برد، همچنین ماده 35 قانون آیین دادرسی کیفری صراحتا اعلام می‌کند که بازداشت موقت بیش از حداقل مجازات جرم نمی‌تواند باشد.

وی بیان کرده بود که تقاضای آزادی موکلش با قید وثیقه را در روزهای گذشته به دادگاه ارائه کرده‌ که دادگاه با این درخواست موافقت نکرده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در شصت و نهمین نشست خبری خود در 31 شهریور درباره آخرین وضعیت پرونده غنچه قوامی گفته بود که برخلاف تبلیغاتی که در این زمینه صورت گرفت پرونده ایشان ربطی به موضوع ورزش ندارد، هر چند که در یک نقطه مربوط به این امر صورت گرفته باشد.

وی در نشست خبری اخیر خود که دوشنبه 14 مهر ماه برگزار شد نیز درباره وضعیت پرونده غنچه قوامی و موضوع اعتصاب غذای او گفت: من درباره شخص ایشان سوال نکردم ولی پرس‌وجو کردم گفتند در حال حاضر هیچ مورد اعتصاب غذایی نداریم.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان این‌که «پرونده مذکور در حال رسیدگی است» از بیان جزئیات پرونده غنچه قوامی خودداری کرد.

غنچه قوامی شهروند انگلیسی ایرانی‌الاصل روز 30 خرداد سال جاری به منظور تماشای مسابقه والیبال به ورزشگاه آزادی مراجعه کرده بود که در آنجا دستگیر و ساعاتی بعد آزاد شد. وی چند روز بعد برای پس گرفتن لوازم شخصی خود اقدام کرده بود که دوباره بازداشت شد.

انتهای پیام

کد N536547

وبگردی