آفتاب

شورای امنیت انفجار در میان تجمع حوثی‌ها در صنعا را محکوم کردند

شورای امنیت انفجار در میان تجمع حوثی‌ها در صنعا را محکوم کردند

شورای امنیت سازمان ملل به شدت حمله‌ای که روز پنجشنبه در میان تجمع حوثی‌ها در صنعا رخ داد و به کشته شدن 47 تن انجامید، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، شورای امنیت در بیانیه‌ای ادامه حملات علیه نیروهای امنیتی یمن در حضرموت و در استان البیضا را که با هدف برهم زدن ثبات در یمن صورت گرفت، محکوم کرد.

در بیانیه شورای امنیت تاکید شده است که تروریسم به هر شکلی که باشد یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها علیه صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌آید و هرگونه اقدامات تروریستی اقدامی جنایتکارانه است که صرف‌نظر از انگیزه‌ها و عاملان آن نمی‌توان این اقدامات را توجیه کرد.

در این بیانیه عنوان شد: شورای امنیت براساس مسئولیت‌های خود در چارچوب منشور سازمان ملل مصمم است با هرگونه اقدام تروریستی مبارزه کند.

شورای امنیت با تاکید بر اینکه باید عاملان و حامیان مالی این اقدامات تروریستی مجازات شوند، از تمامی کشورها خواست تا با مسئولان یمنی در این خصوص همکاری‌های لازم را به عمل آورند.

شورای امنیت ضمن اشاره به اینکه باید روند انتقال سیاسی در یمن به سمت جلو پیش رود، حمایت کامل خود را از عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری این کشور اعلام کرد.

از سوی دیگر محمد عبدالسلام، سخنگوی گروه انصارالله در یمن در سخنانی اعلام کرد: پیش از اینکه حوثی‌ها صنعا را تحت کنترل خود درآورند، تماس‌هایی با مسئولان امنیتی و نظامی و سفارتخانه‌های خارجی صورت گرفت.

وی عنوان داشت: حوثی‌ها چندین نامه به عبد ربه منصور هادی و همچنین وزارت دفاع فرستادند و از آنها خواستند به اراده مردم یمن احترام بگذارند. مسئولان نیز واکنش‌های مثبتی نشان دادند و اعلام کردند این انقلاب مسالمت‌آمیز باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه قبل از کنترل حوثی‌ها بر صنعا، تماس‌هایی با مسئولانی در وزارتخانه‌ها، نهادهای دولتی و سفارتخانه‌های خارجی در پایتخت صورت گرفت، تأکید کرد: آنچه در صنعا اتفاق افتاده است، پیروزی برای مردم یمن است و صرفاً پیروزی‌ای برای یک طرف یا یک گروه نیست.

وی همچنین در خصوص موضع گروه انصارالله در قبال علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری سابق یمن که وارد شش جنگ علیه حوثی‌ها شده بود، گفت: علی عبدالله صالح نقشی در هدف قرار دادن انقلاب اخیر در یمن نداشت.

انتهای پیام

کد N536408

وبگردی